BARCELONA 22 Sep. (EUROPA PRESS) -
Els futbolistes del FC Barcelona Josep Piqué i Leo Messi s'han convertit en els grans reclams de la campanya 'Som el que fem, som el que mengem', que pretén fomentar hàbits alimentaris sans entre 20.000 nens i joves.
La Fundació Alícia, vinculada al cuiner Ferran Adrià, la Fundació SHE, liderada pel cardiòleg Valentí Fuster, la Conselleria de Salut de la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona, entre d'altres, estan darrere de la iniciativa, proveïda d'anuncis publicitaris, tallers alimentaris i activitats esportives.
El projecte, també destinat a la societat catalana en general, començarà aquest cap de setmana en els Jardins de Salvador Espriu de Barcelona amb tallers per aprendre a menjar millor i activitats esportives en el marc de les Festes de la Mercè.
Tot i això, la campanya arribarà a 50 municipis de Catalunya, i en cada ciutat es farà una festa que s'oferiran 'packs' d'alimentació saludable a tots els participants, així com informació sobre l'activitat física, l'esport i la dieta sana.
A la presentació de la iniciativa en La Masia, el cuiner dels joves talents i els veterans ha revelat el menú dels jugadors abans de la final de la Champions de París el 2006, que aquests van agafar forces a base d'una crema de verdures, un entrecot i un iogurt natural amb trossos de préssec.
Els menús de la residència d'esportistes del club es converteixen en aquestes campanya en referent de bona alimentació, que el cardiòleg Valentí Fuster ha destacat com una pràctica essencial, al costat de l'esport i el 'no al tabaquisme i les drogues' per mantenir un bon estat de salut.
I és que els mals hàbits de conducta mantenen les molèsties cardiovasculars com la primera causa de mort en el món, i per aquesta raó cal educar els nens des de petits, ha insistit Fuster.
Ferran Adrià ha establert paral·lelisme entre el planter de La Masia i del Bulli, d'on ha recordat que han sortit dels millors jugadors i cuiners del món, i ha destacat que l'objectiu és ara incidir en els més petits perquè de la mateixa forma que aprenen a sumar amb normalitat, aprenguin hàbits saludables.
"Ara posem la pilota en el nostre camp", ha subratllat el cuiner català més internacional, que ha contrastat que la fam i la mateixa obesitat siguin els principals problemes del món.
El president del FC Barcelona, Sandro Rossell, ha assenyalat que seria "fantàstic i boníssim" que la campanya ajudi a reduir la factura sanitària, i potser també, eventualment, els impostos, ha fet broma.
MÉS ENLLÀ DE CATALUNYA
Amb tot, ha destacat que és una campanya al costat dels millors, de tres personalitats estratosfèriques com són Valentí Fuster, Ferran Adrià i Pep Guardiola: "Són els millors en el que fan".
Rossell ha remarcat que una altra característica que els uneix als tres és que són del Barça, "el que els fa encara millors", segons la seva opinió.
El president del Barça s'ha mostrat encantat amb la campanya, per la qual ha posat al seu servei tota la infraestructura de la Fundació del FC Barcelona, i s'ha mostrat esperançat que el missatge de la campanya arribi més enllà de Catalunya.