Agro.- La Sirena farà una inversió "rècord" de 7,5 milions en 18 noves obertures

Equipo directivo de La Sirena
LA SIRENA
Actualizado: lunes, 22 noviembre 2010 20:08


MADRID/BARCELONA, 22 Nov. (EUROPA PRESS) -

La Sirena preveu elevar un 13% el seu resultat brut d'explotació (Ebitda) a l'actual exercici fiscal, que tanca l'abril del 2011, fins a 16 milions d'euros, i invertir 7,5 milions d'euros en 18 obertures (12 a Madrid i 6 a Barcelona), la inversió més gran feta per l'empresa, ha informat la cadena de botigues d'aliments congelats.

Des que el 2008 es va incorporar Francesc Casabella com a nou director general de la companyia, La Sirena ha emprès una renovació del seu equip directiu, un procés que dóna per conclòs amb el recent nomenament de Julio Bragado com a nou director de compres de productes del mar.

L'empresa va modificar fa dos anys la seva estratègia amb un nou model de negoci amb el qual pretenia convertir-se en referent en alimentació congelada i amb el qual va posar en marxa, entre altres mesures, un nou model de botigues, una política més agressiva en ofertes i promocions i una reducció "constant" de preus.

El resultat d'aquesta renovació, al costat del desenvolupament d'un "ambiciós" pla d'expansió, ha propiciat, segons La Sirena, un augment de vendes, beneficis i quota de mercat "en un any molt difícil, tant per l'efecte de la crisi en el consumidor com pel fort increment de la competència".

Així, en l'exercici tancat l'abril passat va facturar 168,3 milions d'euros i va registrar un Ebitda de 14,1 milions d'euros, fet que suposa una millora del 25% respecte al 2009.

Actualment la cadena té 234 botigues, 12 de les quals van ser obertes a l'últim exercici, amb una inversió total de més de cinc milions d'euros.

NOU EQUIP DIRECTIU

Segons ha explicat la companyia, el canvi de model de negoci requeria tenir un equip directiu "alineat i expert" en els sectors de gran distribució i consum.

Així, a començament del 2009 es van incorporar Xavier Budet (director de logística) i María del Mar García (directora de recursos humans); i l'abril del 2009 va entrar Albert Casasnovas (director de compres de productes elaborats). L'últim a sumar-se al projecte és Bragado, que havia estat el responsable de compres de peixos i mariscos a Mercadona durant més de 14 anys.

També formen part d'aquest renovat equip Vicente Doménech (director de vendes i d'expansió) i Francesc Galí (director de màrqueting). El director d'administració i finances és Josep Zaragoza, propietari anterior de l'empresa.

Conformen, també, el nou comitè de direcció Miquel Pérez i Ricard Gil com a directors de qualitat i medi ambient i d'obres i instal·lacions, respectivament.

El consell, que presideix Martín Ricoy des de l'entrada de 3-i a l'accionariat de la companyia, compta també amb José Luis Nueno, investigador i expert en distribució de productes de consum i professor d'IESE Business School.