BARCELONA 10 Feb. (EUROPA PRESS) -
Bodegas Torres va obtenir una facturació de 205 milions d'euros el 2010, un 11,5% més que el 2009, quan va registrar una xifra de negoci de 184 milions, i ha superat les seves previsions, que se situaven en un 5%.
En concret, el grup va comercialitzar més de 13 milions d'ampolles de vi i prop de dos de brandi a Espanya, mentre que va exportar 22,45 milions d'ampolles de vi i 14,95 milions de brandi.
En roda de premsa, el president de la companyia, Miguel Torres, ha explicat que l'exportació representa el 72% de les vendes gràcies al creixement que han experimentat països com Finlàndia, el Canadà, Noruega i Rússia, tot i que Mèxic, el Regne Unit, Alemanya i Holanda --per aquest ordre-- segueixen sent els mercats amb més pes.
El grup també ha reforçat la seva presència als països Bric (Brasil, Rússia, Índia i Xina), i Torres ha destacat molt especialment el mercat xinès, on les vendes de vins van augmentar un 40% el 2010.
Torres ha recordat que tot i que ara el país asiàtic és un "èxit", el grup va obtenir un milió de dòlars de pèrdues acumulades entre 2001 i 2002, com és el cas actual de l'Índia, on també s'han registrat unes pèrdues d'un milió d'euros en 2010 a causa, segons el president del grup taverner, del proteccionisme.
En el que respecta a Espanya, les vendes han baixat un 2% en comparació amb el 2009 --quan van baixat un 12%--, per això Torres ha explicat que l'objectiu de la companyia és equilibrar el mercat espanyol, tot i que ha apuntat que moltes empreses estan sortint de la crisi gràcies a l'exportació.
Ha sostingut que el grup surt endavant i ha estat capaç de tancar 2010 amb beneficis, tot i que "mínims", fet que no es preveia el 2009, any que la companyia ha començat amb un descens del 20% en vendes a Espanya i també en exportacions.
CRÉIXER UN 6% EL 2011
Les previsions per al 2011 són positives, ja que Torres vol potenciar la demanda nacional, créixer en exportació --també està interessat a Malàisia, Turquia, Austràlia, Indonèsia i Corea-- i augmentar les vendes entre un 5% i un 6%.
La companyia va invertir el 2010 dos milions d'euros en R+D+I, tot i que Torres preveu que aquesta xifra sigui superior en 2011.