Vichy Catalán inverteix 6 milions en nous productes per frenar la caiguda de vendes

Actualizado: domingo, 9 febrero 2014 11:03

Entra en nous segments i abraça més públic des de la premissa de la salut

BARCELONA, 9 Feb. (EUROPA PRESS) -

El Grup Vichy Catalán ha invertit sis milions d'euros durant els últims dos anys en innovació, en diversificació i en el llançament de productes per frenar la caiguda de vendes, que s'ha consolidat des del començament de la crisi amb un retrocés del 22%.

En una entrevista d'Europa Press, el conseller delegat del grup, Joan Renart, ha explicat que la companyia va tancar el 2012 amb una facturació de 108 milions, mentre que l'exercici del 2013 --encara no tancat-- preveu quedar-se per sobre dels 100.

"Els nous productes ens han ajudat a frenar la caiguda experimentada des de la crisi, i estan tenint molt bona acceptació, ja que ja hem comercialitzat set milions d'unitats", ha sostingut.

El novembre del 2012, va llançar al mercat el Vichy Catalán en llauna i tapa biodegradable, i Vichy Catalán Lemon en llauna; l'abril del 2013 es va atrevir amb Premium Tonic Water (en llauna i vidre) i amb els refrescos de Vichy Catalán dels sabors lima-llimona, menta (llauna) i llimona (vidre).

L'objectiu era posicionar-se com a marca de refrescos saludables i captar també al segment més jove de la població, així com entrar en nous canals gràcies a l'envàs de llauna, com la 'venda automàtica'; i el novembre de l'any passat va donar un pas més a la seva estratègia de diversificació a l'entrar al mercat del vi amb ViñaCHY.

És una gamma de tres varietats --blanc, rosat i negre-- sorgides de la unió dels vins del Celler Casa de la Viña i del grup català amb un volum d'alcohol del 7%, i ja s'han comercialitzat 70.000 ampolles.

El novembre de l'any passat, el grup també va llançar nous productes amb vitamines: Mondariz Frutas (vidre) de pinya, taronja, préssec i pastanaga amb taronja, Mondariz Sport (llauna), Mondariz Te Premium (llauna) i Premium Mondariz Cola (vidre i llauna).

BALNEARI

Part dels sis milions d'inversió també han anat destinats a l'Hotel Balneari Vichy Catalán, on s'inverteixen uns 400.000 euros anuals a mantenir les instal·lacions i nous tractaments, i pel que passen unes 28.000 persones cada any.

Tot i que el consum per càpita ha anat retrocedint amb la crisi i ronda els 105 litres per persona, el grup, amb 132 anys d'història, encara novament el 2014 amb la innovació com estratègia: "Estem obsessionats amb la innovació i il·lusionats amb buscar nous productes que suposin valor afegit al consumidor, que li agradin i ens els compri".

AUGMENTAR LES EXPORTACIONS

Els productes del grup --paraigua de marques com Font d'Or, Font del Regàs, Les Creus, Mondariz, Monte Pinos i Jugos Canarios-- es distribueixen a 35 països, i tenen gran acceptació a Anglaterra, Mèxic i Japó; a més, Vichy Catalán ha apostat fa poc per l'Orient mitjà, comercialitzant les seves referències a Dubai, i ara està en negociacions amb Qatar.

La companyia, que a altres països es distribueix amb la marca VCH Barcelona per evitar conflictes amb el nom Vichy, treballa en potenciar la internacionalització, ja que actualment les exportacions només suposen el 5% de la facturació.

El 2012, la caiguda continuada de les vendes des del començament de la crisi va obligar al grup a una retallada salarial del 10% de mitjana a la seva plantilla, que està integrada per unes 650 persones front a les 750 d'abans de la recessió, si bé Renart no preveu noves reduccions de salaris.