Unha chamada a un construtor de barcos permitiu á Policía vincular a Santórum coa droga do Karar

Archivo - Arquivo - Descarga da droga transportada a bordo do MV Karar, abordado o 25 de abril de 2020, cando se dirixía a Vigo.
Marta Vázquez Rodríguez - Europa Press - Archivo
Publicado: miércoles, 22 mayo 2024 18:05

Apunta a outro dos procesados como un piloto de narcolanchas "moi solicitado" pola súa destreza no manexo destas embarcacións

VIGO, 22 May. (EUROPA PRESS) -

Os investigadores policiais, que vixiaban a Juan Carlos Santórum e a súa contorna desde uns 10 meses antes da abordaxe do MV Karar (interceptado o 25 de abril de 2020 con 3,8 toneladas de cocaína a bordo), vincularon ao arousán con ese alixo, despois de que unha das súas persoas de confianza, un construtor naval, recibise unha chamada desde un teléfono portugués que xa estaba a ser obxecto de seguimento por parte da DEA.

Así o manifestou unha testemuña policial no xuízo que se segue por este transporte de droga, na sección quinta da Audiencia Provincial de Pontevedra, con sede en Vigo, no que figuran como acusadas 28 persoas. Entre os procesados están Juan Carlos Santórum e varias persoas da súa contorna, o construtor de barcos Fidel F.B., un exfuncionario de Aduanas e a súa muller, un cidadán colombiano, e os tripulantes do MV Karar (un galego, 9 cidadáns de Nepal e 5 de Bangladesh).

Na xornada deste mércores, compareceu o axente que realizou os labores de secretario na investigación e explicou que, no marco dos seguimentos a Fidel, Juan Carlos e a súa contorna, comprobaron que o primeiro deles recibía unha chamada dun teléfono portugués, e que este devolvía esa chamada, aínda que non se produciu ningunha conversación.

Ao indagar sobre o teléfono, a Policía comprobou que estaba a ser obxecto de investigación por parte da Brigada Central de Estupefacientes que, á súa vez, recibira unha comunicación da DEA (a axencia antidrogas norteamericana) sobre un barco que estaba en ruta, "posiblemente cunha gran cantidade de cocaína a bordo". Dese modo, puideron vincular os movementos de Fidel, Santórum e a súa contorna, co transporte de droga do MV Karar.

Esta testemuña sinalou, así mesmo, que se observaron movementos en diversas naves alugadas pola organización, traslado de embarcacións, xestións para a adquisición de motores e combustible, e outras actitudes nos acusados, que denotaban que "poderían estar a preparar un operativo".

Posteriormente, a DEA informou da presenza a bordo do Karar dun home galego, co que os investigadores deduciron que se trataría de "unha persona de garantía", que viaxaba no barco para asegurarse de que toda a droga chegaba ao seu destino. De feito, a testemuña subliñou que, desde mediados de abril, os investigados intensificaron os preparativos para o que supuñan que sería a recollida da droga en altamar.

CONSTRUTOR NAVAL CONECTADO CON OUTRAS ORGANIZACIÓNS

Este policía explicou tamén que a vixilancia á que someteron a Fidel puña de manifesto que se relacionaba con persoas sospeitosas por estaren vinculadas ou investigadas por delitos de narcotráfico.

Así, detallou algúns encontros mantidos con persoas "coñecidas" polos seus vínculos co tráfico de drogas, algunhas delas non investigadas nesta causa, e varias de fóra de Galicia, aludindo mesmo a un persona que se desprazou desde o sur de España e que estaría vinculada, segundo a Policía, ao chamado 'Clan dos Castaña'.

Segundo o seu testemuño, este construtor naval, veciño de Vigo, tiña contactos con varias organizacións e facilitáballes as embarcacións para realizar os alixos. No caso do MV Karar, ademais, foi a persona que recibiu esa 'chamada perdida' do teléfono portugués, que interpretaron como un "aviso" relacionado coa chegada da droga.

Após esa chamada, de feito, explicou a testemuña que Fidel F.B. mantivo varias reunións con Santórum e o seu núcleo duro, supostamente para darlles as últimas novidades relativas á travesía do buque. Ademais, sinalou, desde ese mesmo número portugués chamouse a un teléfono satélite que foi logo incautado ao cidadán colombiano acusado neste procedemento, e ao teléfono satélite que tiña un dos tripulantes do Karar.

Igualmente, referiuse ás características das embarcacións intervidas, "típicas" das lanchas utilizadas por organizacións criminais para realizaren alixos en altamar: cos cascos diáfanos para cargar droga e combustible, dotadas de radares de gran alcance, con espazos para instalar motores de gran potencia, e cun 'poldro' central para os asentos.

UN PILOTO "MOI SOLICITADO"

Na súa declaración, a testemuña tamén aludiu ao presunto papel na organización doutro dos acusados, Ismael C.B., detido noutro operativo policial a finais do ano pasado e en prisión por esa causa. Segundo sinalou, este procesado estaba desde facía tempo no foco policial polos seus presuntos vínculos co narcotráfico e porque é coñecida a súa destreza como piloto de lanchas rápidas.

"Era un piloto bastante hábil, recoñecido e moi solicitado", explicou, á vez que relatou que Ismael foi visto en compañía de Santórum e os seus homes de confianza en varias ocasións, entre elas unha na praia de Area de Agra a mediados de abril de 2020. "Cremos que estaban a inspeccionar a zona, porque é un sitio idóneo para facer unha descarga", indicou a testemuña policial.

Este axente, tamén se referiu á ausencia de actividade das empresas vinculadas coa organización, que eran usadas como "pantalla", e ao feito de que á maioría de procesados non se lles coñecía ningunha actividade laboral nin tiñan outro vínculo entre eles que non fose a actividade delituosa.

A Fiscalía acusa aos 28 procesados dos delitos de tráfico de drogas e pertenza a organización criminal, e pide para eles penas que van dos 19 anos e medio aos 13 anos e medio de prisión, ademais de multas millonarias.

A sesión deste xuízo deste mércores foi suspendida e a declaración da testemuña foi interrompida, ante os problemas técnicos na macrosala da Cidade da Xustiza de Vigo, que impediron escoitar unhas gravacións de conversacións dos acusados. A vista retomarase este xoves.

Contador