La CEOE considera que el descompte del 75% per a residents "fomenta el trànsit aeri" i afavoreix "la connectivitat"

Publicado: jueves, 21 marzo 2019 17:35

   MADRID/PALMA DE MALLORCA, 21 Mar. (EUROPA PRESS) -

   La Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE) ha considerat aquest dijous que el descompte del 75 per cent per a residents "fomenta el trnsit aeri" i afavoreix "la connectivitat".

   "No obstant aix, la gestió i aplicació d'aquest sistema de subvencions ha de ser gil, flexible i fcil tant per a les companyies aries, que actuen com a intermediries, com para els seus beneficiaris, i ha de prendre en consideració els costos de gestió que suposen per a les companyies aries", han advertit.

    En matria de reducció d'emissions de l'aviació, la CEOE considera que el Govern ha de recolzar i intensificar els seus esforos a Europa per a la implementació de l'acord global de comer d'emissions aconseguit en el si de l'Organització d'Aviació Civil Internacional (OACI) a partir de 2020, "promovent-se així mateix l'adhesió de nous estats a aquest acord global i evitant-se la doble regulació de les emissions de vols internacionals a través d'esquemes nacionals o regionals".

   En referncia a la sortida del Regne Unit de la Unió Europea (Brexit) i, tenint en compte que aquest és el principal mercat per als aeroports espanyols, insta a aconseguir un acord que possibiliti mantenir la connectivitat aria o en la mesura del possible un acord de cels oberts "per evitar qualsevol restricció o limitació a l'actual marc jurídic de l'aviació comercial".

   La passada Junta Directiva de CEOE ha aprovat el document 'El sector aeri: aportació a l'economia espanyola i propostes per a la millora de la seva competitivitat', elaborat pel seu consell del transport i la logística amb l'objectiu de donar a conixer la rellevncia del transport aeri per a l'economia espanyola i definir les principals mesures que han de ser adoptades per aconseguir un sector més competitiu.

   La CEOE planteja reduir les crregues reguladores que afecten la competitivitat del transport aeri respecte als operadors d'altres pasos, així com respecte a altres mitjans de transport, "cercant-se l'equilibri adequat entre la protecció dels interessos públics i les condicions necessries per salvaguardar aquesta competitivitat".

   També insta al fet que els plans directors dels aeroports ofereixin "una resposta adequada" als reptes del creixement de nombre de passatgers i els plans d'expansió de les companyies mitjanant "inversions racionals" dirigides principalment a solucionar possibles problemes de capacitat, "sempre sota criteris d'eficincia".

   Així, planteja seguir apostant per tecnologies innovadores que permetin processos cada vegada més automatitzats, que millorin la qualitat del servei i l'experincia de l'usuari i avanar cap a un disseny i gestió de l'espai aeri eficient, mitjanant la consecució, a nivell nacional, dels objectius del 'Cel Únic Europeu'.

   "En tot cas, mantenir la competitivitat de les tarifes aeroporturies i de navegació és clau per al sector aeri espanyol", assegura l'informe de la Confederació, que considera que s'ha d'avanar en la liberalització de les torres i centres de control i garantir la continutat dels serveis, adoptant-se mesurades per palliar les conseqüncies del cessament d'activitat de controladors aeris en períodes de vaga.

   En matria de seguretat operativa, si bé s'aprecien millores en el funcionament de l'Agncia Estatal de Seguretat Aria (AESA) en els últims anys, la CEOE creu necessari seguir agilitant la seva activitat per prestar un servei de qualitat, d'acord amb les prestacions als pasos del nostre entorn. "Els retards en la concessió de permisos o aprovacions suposen un agracio operatiu i econmic", alerta l'informe.

REVISIÓ DEL REGLAMENT SOBRE COMPENSACIÓ

   En línia del que dimecres passat sollicitava l'Associació de Línies Aries (ALA), el document de la CEOE considera necessari analitzar la possible revisió del Reglament Europeu 261/2004, pel qual s'estableixen normes comunes sobre compensació i assistncia als passatgers en cas de denegació d'embarqui, de cancellació o gran retard dels vols.

   "La revisió ha de tenir per objectiu aconseguir un equilibri entre la salvaguarda dels drets dels passatgers i la prestació del servei de transport aeri, subjecte a nombrosos factors externs i aliens moltes vegades al control de les aerolínies", assenyala.

   En opinió de la CEOE l'impuls i foment de la intermodalidad serien fonamentals per a la competitivitat de la nostra economia. "En aquest sentit, és necessari analitzar al més aviat possible la viabilitat de la connexió de la xarxa d'Alta Velocitat amb els aeroports de Barcelona-El Prat i Adolfo Suárez Madrid-Barajas, la qual cosa permetr la seva equiparació respecte a grans aeroports europeus", suggereix.

   Respecte a la crrega, insta l'impuls del transport aeri de mercaderies al nostre país perqu Espanya es posicioni com a node privilegiat en el trnsit internacional "i aprofitant la seva posició geogrfica i l'elevat nombre de connexions amb Amrica, pugui servir com a centre d'interconnexió privilegiat entre Amrica i sia".

Leer más acerca de: