Consum ofereix suport psicològic i emocional a la seua plantilla amb un telèfon gratuït i confidencial

Caixa d'un supermercat de Consum durant la pandmia
CONSUM
Publicado: lunes, 6 abril 2020 13:32

VALNCIA, 6 Abr. (EUROPA PRESS) -

Consum ha engegat aquest dilluns un servici telefnic de suport psicolgic i emocional per a la plantilla, de carcter annim i confidencial, per a proporcionar ajuda i assessorament als seus més de 16.000 treballadors, oferint pautes i recomanacions per a afrontar l'estat d'alarma pel coronavirus.

El telfon gratut, amb horari d'assistncia de dilluns a divendres de 10 a 18 hores, est ats per professionals especialistes en psicologia i gestió emocional, informa la cooperativa en un comunicat.

Els treballadors poden comentar situacions que els preocupen, tant a nivell personal com laboral. L'objectiu és ajudar a suportar l'elevada tensió emocional que viu la plantilla dels supermercats durant aquestes setmanes.

Per a afavorir el descans, Consum ha decidit no obrir cap supermercat d'Espanya aquest Divendres Sant, 10 d'abril. El dilluns 13 romandran tancats tots els seus centres de la Comunitat Valenciana i Catalunya.

DE SIS A HUIT UNITATS PERMESES

Com a novetat, davant l'estabilització de l'afluncia a les botigues, a partir d'aquest dilluns també s'amplia de sis a huit el nombre d'unitats d'una mateixa referncia que una persona pot comprar al dia.

Entre les mesures de seguretat ja implantades destaca la installació de mampares de seguretat en la línia de caixes de tots els seus supermercats, la reducció de l'horari d'obertura al públic de 10 a 20 hora o el control de l'aforament per a evitar aglomeracions. A l'entrada, els clients reben gel desinfectant i guants de plstic.

Consum va aprovar un muntant de 3,8 milions ofereix gratificar als seus treballadors de botigues i plataformes logístiques, una compensació que es va abonar en la nmina de mar i va suposar 283 euros de mitjana per persona. Davant l'augment de demanda també va reforar la seua plantilla en plataformes logístiques i supermercats, amb un total de 1.185 contractes i 1.233 ampliacions de dedicació des del 13 de mar.

Parallelament, la companyia va sollicitar des del primer moment la collaboració ciutadana perqu solament vaja una persona per família a realitzar la compra, abstenint-se en la mesura del possible ancians, xiquets i grups de risc, a més de recordar que solament cal desplaar-se si és imprescindible i prioritzar la targeta a l'hora de pagar.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià