Pares del CEIP 100 de Russafa expressen el seu "més profund desacord" per l'obertura d'una nova aula de 3 anys

Imaegn del col·legi 100 de València
AMPA 100
Actualizado: martes, 27 junio 2017 11:41

VALÈNCIA, 27 Jun. (EUROPA PRESS) -

L'Associació de Mares i Pares d'Alumnes del CEIP 100 (Alejandra Soler), situat en el barri valencià de Russafa, han expressat el seu "més profund desacord" davant la decisió de la Conselleria d'Educació d'incloure una nova aula de 3 anys en el centre per al pròxim curs escolar 2017-2018.

Així ho posen de manifest en una carta que van a remetre a la Conselleria d'Educació i en la qual argumenten que "són molts els motius" pels quals creuen que esta decisió "no és encertada i, a més, va en contra del benestar i de la qualitat de l'educació que van a rebre tant els alumnes que ja estan matriculats en este centre, els que per punts han entrat com a nous i els vint-i-cinc que formen part de la nova aula de tres anys".

L'associació explica, en un comunicat, que la Inspecció Educativa ha comunicat a la direcció del CEIP 100 la decisió d'habilitar una nova aula de 3 anys en el centre, "la qual cosa suposarà un augment imprevist de l'alumnat i la necessitat de situar este nou grup d'educació infantil en aules que no estan preparades per a açò".

Segons la informació proporcionada per la direcció del col·legi als representants dels pares en el Consell Escolar, les opcions que des de Conselleria es barregen són, o bé utilitzar l'aula de psicomotricitat de l'edifici d'Educació Infantil o bé una de les dos aules del pavelló de Primària: l'aula d'anglés o l'aula-taller.

Des de l'AMPA recalquen, pel que fa a la primera opció, que el Reial Decret 132/2010, que la mateixa Conselleria inclou com a requisit mínim per a centres docents en la seua pàgina web, en el seu article 6, establix l'obligatorietat d'un aula d'usos múltiples --en este col·legi es denomina aula de psicomotricitat-- associada al cicle d'Educació Infantil, així que no es podria habilitar este espai per a la nova classe de 3 anys. A més, es tracta d'un aula que no disposa de bany, "un altre aspecte que incompliria les directrius sobre construcció de centres escolars".

"No menys important --prosseguix el col·lectiu de pares-- ens pareix el fet que en l'aula de psicomotricitat l'equip d'Educació Infantil realitza una infinitat d'activitats complementàries amb grups reduïts de xiquets. No hi ha altres espais en el pavelló d'Infantil per a este tipus d'activitats".

Afigen que esta aula, en comptar amb aigua corrent, és l'únic recurs que quedaria disponible per a esplaiar en el futur el menjador, que és xiquet i ja està al límit de la seua capacitat. De fet, una de les conseqüències "més preocupant de l'obertura de la nova aula d'Infantil seria precisament l'amuntegament dels xiquets més xiquets en el menjador".

Pel que es referix a la segona opció, que passaria per traslladar les dos aules existents de 5 anys a l'actual edifici de Primària, estos progenitors opinen que "tampoc és viable, ja que suposa contravindre tant la normativa existent com les instruccions de la Conselleria per al projecte i construcció de centres docents".

"SATURACIÓ D'ESPAIS COMUNS"

En la mateixa línia, consideren que l'ampliació del nombre de xiquets d'Infantil que suposa esta nova aula de 3 anys implica la "saturació d'espais comuns", com el menjador o el mateix pati d'Infantil, dimensionament conforme a normativa per a 150 alumnes, xifra que se superaria el curs que vé, contravenint novament la norma.

Davant esta situació, l'Ampa del CEIP 100 remetrà al departament que dirigix Vicent Marzà una carta expressant "la seua disconformitat en la qual, al costat d'estos arguments fonamentals, s'exposen altres importants motius com el minvament de la seguretat i accessibilitat per als xiquets, el detriment de la qualitat de l'ensenyament, la saturació del centre, la generació de desigualtats i la falta de participació de la comunitat educativa en la presa d'esta decisió".

"No ens deixa indiferents el fet que l'oferta de places escolars públiques de 3 anys no haja cobert la demanda existent i que hi haja famílies afectades per açò, però entenem que el nostre col·legi no està preparat per a l'obertura improvisada d'una nova aula i que els errors en la falta de planificació de l'administració pública no poden solucionar-se d'esta forma causant un perjuí a tota la comunitat escolar. Educació pública sí, però de qualitat", rematen.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià