L'Alministración asturiana aforraría más de 42 millones añales licitando los sos concursos de manera electrónica

Actualizado: lunes, 15 noviembre 2010 15:23

UVIÉU, 15 de Payares (EUROPA PRESS)

L'Alministración autonómica asturiana podría aforrar más de 42,1 millones d'euros al añu si licitara los sos concursos de manera electrónica, en llugar de colos tradicionales sistemes en papel, según datos de la multinacional Vortal, especializada nel desarrollu y implantación de plataformes de contratación pública electrónica.

En total, les Alministraciones Públiques estatales podríen rebaxar los sos gastos en 2.500 millones d'euros al añu, l'equivalente al recorte del 5 por cientu del sueldu a los funcionarios pol qu'espera llograr 2.300 millones.

Vortal estima que tan sólo sostituyendo'l tradicional sistema de licitación en papel podría baxase en casi un 4 por cientu'l gastu en contratación de bienes, servicios y obres, lo que supón un aforru de sobre 25,3 millones d'euros añales pa les Alministraciones asturianes.

Amás, si los diversos organismos compartieren les mesmes aplicaciones informátiques instalaes na 'nube' (sistema d'accesu remotu a comunidaes de recursos compartíos) podríen aforrase otros 16,8 millones d'euros adicionales.

Coles mesmes, a esta reducción de gastos añadiríase un aforru adicional nel tiempu de los funcionarios que podríen dedicase a la función pública en llugar d'al desarrollu y caltenimientu d'aplicaciones nel conxuntu de l'Alministración Pública, como faen nesti momentu los 16.000 funcionarios dedicaos a estos llabores a nivel estatal.

Según la multinacional, l'usu de sistemes de licitación sobre la base d'una plataforma de recursos compartíos instalada na 'nube', denomináu por Vortal cloud y-Tendering-, podría reducir hasta un 20 por cientu los costos de xestión y axudicación, al empar que potenciaría la llibre competencia al dexar a les empreses provisores l'accesu a los concursos n'igualdá de condiciones.

AFORRU NEL GOBIERNU

Según l'estudiu ellaboráu por Vortal, el Gobiernu asturianu podría aforrar algo más de 37 millones d'euros añales en casu d'aplicar esti tipu de sistemes, a lo qu'habría que sumar una rebaxa d'unos 5,1 millones d'euros procedentes de les entidaes llocales.

CATALUÑA, LA COMUNIDÁ QUE MÁS AFORRARÍA

Les Alministraciones Públiques de Cataluña, Madrid y Andalucía seríen les que mayores aforros llograríen al usar un sistema electrónicu de licitación, según los cálculos realizaos por Vortal, basaos en datos del 2008 -últimos disponibles- del Rexistru Públicu de Contratos, del Ministeriu d'Economía y Facienda.

Concretamente, en Cataluña l'aforru raspiaría los 612 millones d'euros añales, per delantre de Madrid y Andalucía, con aforros de 228 millones y 186 millones, respectivamente, siguíes de la Comunidá Valenciana, con 157 millones. Pela so parte, Galicia llograría unos aforros de casi 120 millones añales si licitare los sos procedimientos de manera electrónica, tres la que s'asitiaría Canaries, con un aforru estimáu de 104 millones.

De siguío, sígenla Castiella y Llión, con 83 millones; Castiella-La Mancha, con 82 millones; Estremadura, con 51 millones; Murcia, con 44 millones; Aragón, con 43 millones; Asturies, con 42 millones; País Vascu, con 38 millones; Navarra con 25 millones; La Rioxa, con 15 millones; Baleares, con 14 millones y, a lo último, Cantabria, con 12 millones. Les ciudaes de Ceuta y Melilla aforraríen 1,9 millones y 0,02 millones, respectivamente.