Garmendia destaca a necesidade de aumentar o número de empresas innovadoras que saen da universidade

Actualizado: jueves, 23 octubre 2008 20:30

A ministra apela a un "grande pacto social" para afrontar os retos da globalización no horizonte de 2015

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 23 Oct. (EUROPA PRESS) -

A ministra de Ciencia e Innovación, Cristina Garmendia, subliñou hoxe a necesidade de incrementar o número de empresas innovadoras que saen do ámbito universitario e chamou aos membros dos consellos de goberno das universidades a reflexionar de xeito colectivo sobre os cambios e o grao de modernización que require o sistema universitario, o rol protagonista que terá a universidade pública no futuro e o novo modelo económico baseado no coñecemento.

Así, no transcurso da presentación da proposta a Estratexia Universidade 2015 na Universidade de Santiago (USC), na primeira visita a unha universidade española dunha serie que se prolongará ata final de ano para recoller achegas, Garmendia puxo de relevo que o cambio cara a un modelo económico baseado no coñecemento contribuirá a crear unha ocupación de calidade e favorecerá o crecemento económico e o benestar social.

Garmendia sinalou que a Estratexia Universidade 2015 representa unaapuesta do Goberno, liderada polo Ministerio de Ciencia e Innovación, para impulsar "un maior compromiso" do sistema universitario español cos retos sociais e os cambios económicos da sociedade. Indicou que se trata "dun grande pacto social" entre universidades, administracións, axentes sociais e económicos, e a sociedade en xeral, para afrontar os retos da globalización no horizonte de 2015.

Deste modo, insistiu en avanzar por un camiño afrontar "con éxito" o cambio e a modernización do sistema universitario nacional. Nesta liña, a ministra indicou que o principal obxectivo se centra en lograr mellores universidades cun sistema formativo e unhas actividades de investigación e transferencia de coñecemento de calidade, e competitivas no panorama europeo e internacional. Ademais, incidiu en que España é o primeiro país en recepción de Erasmus e o segundo en exportación destes.

Así mesmo, a titular de Ciencia e Innovación subliñou que a Estratexia Universidade 2015 xerará unha serie de beneficios, como unha "maior autonomía universitaria", fortalecemento das políticas de bolsas e axudas ao estudio, motivación e implicación do colectivo de estudantes, unha universidade máis accesible, novos perfís profesionais universitarios adaptados ás necesidades actuais, maior transparencia na rendición de contas, unha universidade competitiva a nivel local e global, así como a transferencia de coñecemento e tecnoloxía aplicada de forma máis eficiente.

Sobre a construción do Espazo Europeo de Educación Superior, motivo dunha protesta recente dos estudantes en toda España, a ministra insistiu en que se trata dunha "grande oportunidade", polo que avogou por "contestar a todas as inseguridades que xeran os cambios". Ao respecto, indicou que na actualidade hai 200 títulos de grao presentados a verificación dos que 163 contan con valoración positiva de 33 universidades e 107 xa foron aprobados en Consello de Ministros para a súa inscrición en rexistro, mentres que hai 172 graos e 18 másteres de novas solicitudes.

COMITÉ DE AVALIACIÓN

Incidiu tamén na importancia, de poder medir o progreso realizado en cada campo, para o que a Estratexia Universidade 2015 se formula como obxectivo, a creación dun sistema de monitorización dos indicadores claves do proxecto, que serán definidos e avaliados posteriormente por un comité de avaliación internacional. Este levará a cabo un seguimento anual da Estratexia Universidade 2015 e o cumprimento dos obxectivos ligados a cada un dos eixes.

O obxectivo, segundo comentou Garmendia, radica en que sexa un proxecto recoñecido e avalado internacionalmente. Os informes do comité serán dados a coñecer aos axentes sociais e ao parlamento, así como a todos os membros da comunidade universitaria. Ao respecto, avanzou que espera lanzar este comité entre decembro e xaneiro "como máximo" porque "está moi avanzado". "España pode e debe estar entre os países máis avanzados do mundo", aseverou.

Por outro lado, xunto ao secretario de Estados de Universidades, Marius Rubiralta, expuxo as liñas centrais do programa Campus de Excelencia Internacional, un dos principais eixes da Estratexia Universidade 2015, que trata de promover a agregación de institucións que, compartindo un mesmo campus, elaboren un proxecto estratéxico común co fin de crear un ámbito académico, científico, emprendedor e innovador dirixido a obter unha alta visibilidade internacional.

"As nosas universidades non ocupan postos relevantes en termos de visibilidade internacional, pero é unha foto que hai que cumprir", dixo, ao tempo que invitou a reflexionar en que hai que mellorar. "Estamos a facer as cousas mellor", apostilou e precisou que no 20 por cento das publicacións o profesor ou investigador "non menciona a universidade na que está".

O obxectivo do campus de excelencia consiste en crear ámbitos de vida universitaria integrada socialmente ao distrito urbano ou territorio, con gran calidade e altas prestacións de servizos e melloras en sostenibilidad ambiental. Así mesmo, preténdese afrontar retos tales como a atracción dos mellores estudantes e investigadores e a competencia por situar instalacións científicas e empresas de alto valor engadido nos ámbitos dos campus universitarios.

Pola súa banda, o secretario de Estado de Universidades avanzou que o próximo día 27 se presentará o novo estatuto do persoal docente e investigador (PDI) e destacou o "papel da transferencia do coñecemento".

No debate posterior, a conselleira de Educación, Laura Sánchez Piñón, trasladou a súa satisfacción polo inicio da rolda de visitas ás universidades en Galicia e recalcou que os proxectos que desenvolve a Comunidade galega nesta materia "coinciden coa estratexia do ministerio".

Tamén o reitor da USC, Senén Barro, cualificou o proxecto presentado de "moi ambicioso e moi valente" e garantiu que a universidade compostelana traballará pola estratexia "en beneficio propio e do conxunto das universidades" do Estado. Entre as preguntas e achegas posteriores de membros do consello de goberno incluíronse as críticas dun decano á universidade española, que a riscou de "mediocre", e rexeitou o "carácter funcionarial" de profesores e investigadores. Con todo, avogou por primar a investigación básica.