Bruxelas estuda publicar o informe da Axencia Ferroviaria Europea tras pechar o expediente a España

Accidente de tren Alvia en Angrois (Santiago de Compostela)
EUROPA PRESS
Actualizado: martes, 31 mayo 2016 13:57

O voceiro de Transportes do Executivo comunitario informa desta decisión un día despois de reiterar a negativa a difundilo

SANTIAGO/BRUXELAS, 31 May. (EUROPA PRESS) -

A Comisión Europea está a estudar a posible publicación do informe técnico da Axencia Ferroviaria Europea tras pechar o expediente de infracción aberto a España pola aplicación das normas de seguridade ferroviarias da UE. "O proceso de infracción pechouse", confirmou o voceiro de Transportes do Executivo comunitario, Jakub Adamowicz.

"España cumpriu todos os elementos que consideramos necesarios en primeiro lugar para abrir o procedemento de infracción", precisou o voceiro, que este luns reiterou a negativa a difundir o informe, o coñecemento do cal reclaman as vítimas.

O voceiro avanzou que o Executivo comunitario estuda agora publicar o informe técnico da Axencia Ferroviaria Europea tras pecharse o expediente a España.

"Agora que o proceso de infracción se pechou, estamos a estudar na actualidade os próximos pasos. Isto significa verificar se as condicións que serían necesarias para difundir o consello técnico (do informe) se cumpren", precisou o voceiro.

A Comisión Europea comunicou "a finais da semana pasada" a súa decisión de pechar o expediente de infracción a España sobre a aplicación das normas de seguridade ferroviarias da UE, algo que decidiu "moi recentemente", segundo fontes comunitarias.

As fontes admitiron "un cambio" en relación coa posibilidade de facer público o informe técnico da Axencia Ferroviaria Europa, que ata agora se negaban a facer público, aínda que a clave é que a súa publicación non teña "un impacto negativo" no proceso xudicial en España aberto polo accidente do tren Alvia de xullo de 2013 no que morreron 80 persoas.

"É moi importante que teñamos isto en conta. Non queremos que a potencial publicación do consello técnico sexa un elemento que inflúa ou distorsione o proceso xudicial", explicaron fontes do Executivo comunitario, que admitiron que unha opción sería publicalo cando conclúa o xuízo.

ANTERIOR AO ACCIDENTE

A Comisión Europea veu incidindo nos últimos días que tanto o procedemento de infracción aberto a España como o informe técnico encargado á Axencia Ferroviaria Europa son anteriores ao accidente do tren Alvia en Angrois, en Santiago de Compostela.

Adamowicz deixou claro este luns en rolda de prensa que a Axencia Ferroviaria Europea elaborou un "consello técnico" sobre a organización da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) que "de ningún xeito culpa ou responsabiliza sobre o tráxico accidente de tren en Santiago, nin é parte de ningunha investigación xudicial".

Non obstante, a mediados do pasado mes de abril, nunha comunicación coa plataforma de vítimas, a Axencia Ferroviaria trasladou que analizara non só a organización da CIAF, senón, en concreto, o informe que no seu día elaborou este ente "sobre o accidente de Santiago de Compostela". O devandito informe culpaba do sinistro unicamente o maquinista polo exceso de velocidade con que tomou a curva de A Grandeira, aínda recomendando adoptar numerosas medidas para incrementar a seguridade no tren e na vía.