Armengol avala que hi hagi ministres de Podem: "No tindria cap problema"

Enlletgeix a l'independentisme no posar facilitats per a un dileg Estat-Generalitat

La presidenta del Govern, Francina Armengol, durant la seva intervenció a la presa de possessió dels consellers.
La presidenta del Govern, Francina Armengol, durant la seva intervenció a la presa de possessió dels consellers. - CAIB
Europa Press Islas Baleares
Publicado: viernes, 12 julio 2019 12:48

   BARCELONA, 12 Jul. (EUROPA PRESS) -

   La presidenta de Balears i secretria general del PSIB, Francina Armengol, ha assegurat aquest divendres que veuria amb bons ulls la presncia de membres de Podem al futur Govern central.

   "No tindria cap problema en qu hi hagués ministres de Podem o altres crrecs dins de l'administració estatal que siguin d'un altre partit polític", ha afirmat en una entrevista de Catalunya Rdio recollida per Europa Press.

   Ha recordat que ella ha governat en coalició la comunitat balear durant quatre anys i es disposa a fer el mateix una altra legislatura: "És evident que jo no puc dir el contrari. Jo ho he fet aquí i em funciona bé".

   Armengol es pronuncia en aquests termes en plenes negociacions entre el PSOE i Podem que, entre els seus principals esculls, est la voluntat del partit de Pablo Iglesias d'estar present en el futur Executiu de Pedro Sánchez.

   La presidenta balear ha reivindicat la seva victria en les últimes eleccions autonmiques, que veu com un aval al seu primer mandat, i que ha garantit que pugui haver-hi "durant almenys vuit anys un pacte de progrés a les illes".

RELACIONS ESTAT-GENERALITAT

   Armengol ha opinat que no hi ha hagut "passos enrere" en el dileg que la Generalitat i Sánchez van explorar abans de les eleccions generals, i ha assegurat que el Govern central est comproms a cercar solucions per a Catalunya.

   La presidenta socialista ha enlletgit a l'independentisme que "tampoc no li ha posat fcil" a Sánchez, i ha demanat a les formacions sobiranistes catalanes que vegin a Sánchez com una oportunitat per al dileg i no com una amenaa.

   "A Catalunya fa moltíssim temps que hi ha immobilisme i aix no és bo per als catalans. Els dos costats han de donar passos --Generalitat i Estat-- i el món independentista ho ha de posar més fcil", ha resumit Armengol.

   Sobre el pacte JxCat-PSC per governar la Diputació de Barcelona que ha generat polmica a Catalunya, ha assegurat que ella ho valora "molt positivament" i no que veu problema en qu els socialistes teixeixin pactes amb independentistes.

   "Crec que que és lgic que s'arribi a acords per a la governabilitat de les institucions", ha concls la presidenta, que ha interpretat que els ciutadans voten als partits perqu pactin, no perqu s'enfrontin i es prestin al bloqueig.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado