Bielsa denuncia que "Mazón i Mompó han devaluat serveis i empobrit a ajuntaments" en el seu primer any

Archivo - Arxiu - Carlos Martínez Bielsa moments abans de formalitzar el seu precandidatura a liderar el PSPV
ROBER SOLSONA/EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 29 mayo 2024 16:45

   VALÈNCIA, 29 May. (EUROPA PRESS) -

   El líder del PSPV de la província de Valencia, Carlos Fernández Bielsa, tatxa de "temps perdut per als valencians" l'any que s'acaba de complir des de les eleccions autonòmiques i municipals del 28M, un temps en el qual denuncia que el president de la Generalitat i el president de la Diputació, els 'populars' Carlos Mazón i Vicent Mompó, "han devaluat els serveis públics i han empobrit als ajuntaments" en els seus governs compartits amb Vox i Ens Uneix, respectivament.

   "Els valencians i les valencianes tenen menys serveis públics i els seus ajuntaments estan més empobrits per culpa de la inacció, el negacionisme i el bloqueig del PP, per la qual cosa viuen pitjor que fa un any. Amb les seues polítiques, el PP està devaluant els serveis públics i l'escut social dels quals menys tenen amb la seua política fiscal que beneficia als rics", denúncia en un comunicat.

   El també sotssecretari general del PSPV i portaveu socialista en la corporació provincial afirma que "el mateix ocorre a la Diputació de València amb el Fons de Cooperació Municipal bloquejat, la qual cosa provoca que a punt de començar juny no haja arribat als ajuntaments un sol euro enfront dels 80 milions de l'any passat, la qual cosa repercuteix en els serveis que presten els ajuntaments".

   Segons exposa, els ajuntaments tenen "una claríssima retallada d'ingressos perquè Mazón i Mompó ofeguen els seus comptes". Davant d'això, el grup socialista reclama que la Diputació exigisca ja aquest dotació del Fons de Cooperació, així com fer un pla per a avançar els diners als municipis, especialment als més xicotets.

   "Estem de nou davant del PP de les retallades --reitera--, amb una tisorada en Educació amb 5.000 professors, la qual cosa ja ha provocat una vaga i una massiva manifestació; retallades en el pla Edificant, més esperes en dependència, en centres de menors, en escoles d'idiomes, amb centres de persones amb discapacitat que no cobren, col·lapse en les ITV i tots els dies hi ha una manifestació enfront del Palau de la Generalitat".

   A més, Bielsa adverteix que "tant en la Generalitat com en la Diputació s'han instaurat les polítiques reaccionàries perquè en tots dos casos es depèn de la ultradreta per a governar".

   EXIGEIX A MAZÓN QUE NO TORNE A l'ÈPOCA DE CAMPS

   D'altra banda, el dirigent socialista exigeix, després de l'absolució de l'expresident de la Generalitat Francisco Camps del delicte de tràfic d'influències en concurs ideal amb prevaricació del que se li acusava en el judici del 'cas Gürtel' relacionat amb els contractes adjudicats a l'empresa Orange Market, que "el PP de Mazón no ens retorne a aquest època d'excessos, casos de corrupció i un deute estratosfèric".

    "La forma de gestionar aquell temps ja va anar àmpliament rebutjada pels valencians en les urnes. Camps va deixar una Generalitat en fallida, va permetre que una trama corrupta entrara fins a la medul·la de l'administració i molts dels seus col·laboradors més propers van ser condemnats i empresonats. La seua política de grans esdeveniments va ser ruïnosa i va donar via lliure a un urbanisme desaforat que va unflar una bambolla immobiliària que al seu torn va generar per exemple la pèrdua del sistema financer valencià; en definitiva una crisi social, econòmica i reputacional".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press