'Com del cel a la terra', el lema dels quatre Mercats de l'Horta

'Com Del Cel A la Terra', Així Tornen Els Quatre Mercats De L'horta A Valncia
PER L'HORTA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 1 octubre 2024 16:05

   VALNCIA, 1 Oct. (EUROPA PRESS) -

   Els quatre Mercats de l'Horta --celebrats a cel obert cada dissabte de 09.00 a 14.00 hores als barris de Benimaclet (pl. Benimaclet), Malilla (C/ Joaquim Benlloch), Castellar-l'Oliveral (pl. de la Figuereta) i Pla de Remei (simarts al C/ Martínez Ferrando)-- arranquen la temporada amb una srie de dissenys "cridaners" publicats en les xarxes socials amb un llenguatge visual que evoca llum, terra, cor i cel.

   Amb la intenció de destacar, sobretot, la llum que reflectix sobre els camps de l'Horta representada amb degradats; i el caixó de verdures, element característic de les parades d'este tipus de mercats, a través de formes geomtriques sintetitzades.

   D'esta manera, es busca connectar emocionalment amb la ciutadania que encara no coneix estos punts de venda i fomentar així hbits d'alimentació saludables i de consum sostenibles d'un producte d'una qualitat innegable.

   Tot per tal de transmetre l'experincia que suposa consumir als nostres Mercats de l'Horta, "uns espais lliures d'intermediaris que t'apropen a les joies de l'Horta que envolta la ciutat, per a que les persones que s'acosten mengen amb la millor qualitat possible, de proximitat i amb el millor tracte", expliquen els responsables de la iniciativa en un comunicat.

   I així ho certifica Elías Dasca, president de l'Associació de Mercats de l'Horta i agricultor de taronja i advocat, qui recolza la campanya publicitria i reconeix la importncia de donar a conéixer aquests mercats a totes les persones que vulguen donar suport a les quasi 50 persones productores i llauradores que han participat en algun moment amb els seus productes a la vintena de parades que actualment els conformen.

   Per a Dasca enguany ser la tercera edició en la qual participa posant la seua parada a Castellar l'Oliveral els dissabtes i a Pla del Remei els dimarts, per no ser fins al mes que ve quan inicie la seua activitat perqu, com reconeix, les seues taronges encara estan madurant als arbres "per fer-se grossetes i amb sabor" i afegix: "Aix és la diferncia entre uns i d'altres que les agarren ja i les maduren a la cambra".

CURES A LA GENT

   L'actual president de l'associació va decidir inscriure's i emplenar tota la paperassa necessria per a formar part dels Mercats de l'Horta durant l'poca de la pandmia, grcies a la publicació de les bases a internet. "En aquella poca de confinament, em vaig adonar que el més important eren les cures a la gent, l'alimentació i el transport".

   A més, Dasca reconeix que va ser quan va vendre les primeres taronges al comer privat a un preu de 20 cntims el quilo (a ell li costaven 40 de produir) el punt d'inflexió que el va fer apostar pels Mercats de l'Horta. On pot vendre el quilo de taronges al voltant de l'euro, un preu just tant per a les persones consumidores com per les llauradores i que sols és possible amb iniciatives d'este tipus.

   Al mateix temps, Vicent Grau, llaurador de Benifaió qui conrea hortícoles i fruita als termes d'Alfarb (Horta Nord) i del seu poble i va iniciar el projecte agropecolgic de 'Frut de Llavor', una analogia per explicar el producte que aconseguix grcies a la lluita, també és paradista els dissabtes a Malilla i el dimarts al Pla del Remei des de la primera edició dels Mercats de l'Horta.

   En esta última parada est Carme al comandament de 'Frut de Llavor', "treballadora donada d'alta amb tot en regla", tal com assegura Grau, perqu la sostenibilitat que generen els preus justos dels Mercats de l'Horta també afavorix la millora de les condicions laborals a un sector, com l'agrari, on la precarietat i la illegalitat predominen.

    Els dos paradistes coincidixen en "l'ambient espectacular que hi ha als mercats", més encara "entre els mateixos venedors", com afirma el mateix Vicent Grau, "amb una clientela molt rebonica i molt conscienciada" que repartix la compra entre totes les parades segons la varietat que té cadascú.

   "Ara no tenim molta collita, per hui anir Carme a vendre el que tenim: taronges, albercocs, caquis i magranes", finalitza així Vicent Grau convidant a tot el venat valenci que vulga participar d'aquesta iniciativa que ja va per la seua tercera edició i que, com apunta la campanya a xarxes, és tot llum, terra, cor i cel.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià