VALNCIA, 24 May. (EUROPA PRESS) -
El candidat de Compromís-Sumar a les eleccions europees, Vicent Marz, ha presentat el seu programa per a "plantar cara" als "governs de la vergonya" com el qual considera que dirigeix la Generalitat Valenciana, amb 120 propostes que inclouen normes contra el 'lawfare' i nous impostos als rics a nivell europeu.
Marz ha oferit una roda de premsa en la seu de Compromís junt amb la candidata Sandra Ruiz (número 13 en la llista) en la qual han explicat que a la Comunitat Valenciana, és Compromís qui dirigeix la campanya de la coalició amb Sumar i que comptar amb programa propi en aquest territori, també coordinat pels valencianistes.
El també portaveu adjunt a Les Corts --que no ha aclarit si deixar el seu escó abans de les eleccions-- ha defensat que el vot a Compromís-Sumar "val per tres" i que serveix per a "plantar cara al Govern de la vergonya", per a "construir una nova Europa" i per a impulsar "polítiques socials i feministes que paren a l'extrema dreta".
Marz ha defensat les "propostes territorializadas" de Compromís, entre les quals es troben l'impuls al Corredor Mediterrani, per al que comenar la seua marxa a Brusselles (en cas d'eixir triat) demanant una reunió al coordinador d'aquesta infraestructura.
A més, ha demanat la negociació d'una nova PAC en la qual no prevalga el criteri del territori, i una nova normativa sobre la cadena curta de consum que prioritze el producte europeu enfront de l'importat. També protegiran el territori davant dels "megaprojectes" i les "ferides" amb projectes com la MAT de Castelló.
El candidat ha demanat també una Europa "de drets i llibertats" que "tinga una posició diplomtica en el món" i "reforce la justícia" així com que condemne "el genocidi a Gaza". Igualment, ha reclamat mecanismes per a regular el preu de l'habitatge i permetre l'accés a ella.
Entre les propostes també est una Europa "més feminista", un salari mínim europeu i la tipificació del delicte de violació per igual en tota la unió.
CAMPANYA
Per la seua banda, Ruiz ha explicat que l'acte central de campanya de Compromís tindr lloc el 2 de juny a Valncia i en ell participaran la ministra de Joventut, Sira Rego, i el portaveu de Sumar al Congrés, Íñigo Errejón.
El dia 6 hi haur també un acte amb eurodiputats del grup dels Verdes - Aliana Lliure Europea, en el qual s'integrar Marz, i el 7 de juny tancar la campanya la vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz.
Marz, per la seua banda, parlar també en l'acte central de campanya de Sumar a Madrid l'1 de juny. En els actes també participaran representants d'Esquerra Unida. De fet, en el d'avui mateix a Alacant, presentar el regidor en el consistori alacantí Manolo Copé.
"Som la coalició d'esquerres en la qual més forces cooperen per a Sumar esforos. Ja ens agradaria que hi haguera més gent, quants més millor contra la possibilitat d'un govern d'extrema dreta", ha manifestat.
Preguntat sobre si han convidat a l'exvicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, als actes, Marz ha insistit que Oltra "s'ha guanyat ser ella la que decidisca el moment, la manera i la forma en qu vol tornar i de poder encapalar el que ella vulga". "Sempre estem oberts al que ella vulga i decidisca", ha assenyalat per ha indicat que no vol "generar més soroll i especulació".