Una família denuncia l'oblit del seu fill de 4 anys que es va quedar dormit en un autobús escolar

Archivo - Imatge de recurs de transport escolar
ARCHIVO
Actualizado: jueves, 28 marzo 2024 12:55

   Les AMPA demanen a Educació una resposta "contundent" contra l'empresa, que deixà sense servici l'alumnat a l'inici de curs

   VALÈNCIA, 28 Mar. (EUROPA PRESS) -

   La Inspecció educativa està investigant la queixa d'una família d'un col·legi de València que denuncia que el seu fill, de 4 anys d'edat, va ser oblidat en l'autobús escolar després de quedar-se dormit. No va ser fins que el vehicle va arribar a cotxeres quan el conductor es va adonar de la presència del menor.

   Segons ha avançat el diari Levante-EMV, els fets van succeir el passat 25 de març, quan el menut es va quedar dormit de camí al centre escolar --el CEIP Santo Ángel de la Guarda-- i ningú es va adonar --ni els monitors ni el xofer en un primer moment-- que no va baixar junt amb la resta dels seus companys en arribar a la destinació. El bus va seguir el trajecte fins a les cotxeres de l'empresa i una vegada allí el conductor va advertir la presència del xiquet.

   Des de la Conselleria d'Educació han confirmat a Europa Press que la Inspecció està estudiant ja allò succeït, al mateix temps que recorden que la contractació dels monitors que acompanyen l'alumnat depèn de les empreses adjudicatàries.

   Al seu torn, el president de la Confederació d'associacions de mares i pares d'alumnes de la Comunitat Valenciana 'Gonzalo Anaya', Rubén Pacheco, ha subratllat que es tracta d'un incident de "extraordinària gravetat". "'El xiquet oblidat' sembla el títol d'una pel·lícula que portaria com a argument totes les barbaritats d'aquesta empresa des de l'inici de curs", ha lamentat.

    I és que es dona la circumstància que la mercantil és Monbus, que va protagonitzar "el caos" del transport escolar en l'inici de curs en la província de València en deixar sense servei als estudiants de diverses rutes. De fet, la Conselleria d'Educació ha obert un expedient sancionador.

    Però per al col·lectiu de progenitors, aquest procés va "extremadament lent". "Ens sorprèn com una empresa contractada per a transportar xiquets i xiquetes pot anar sumant aquest llistat d'infraccions sense que passe res més enllà d'una sanció econòmica que pot assumir", ha fet notar Pacheco a Europa Press.

    Des de la 'Gonzalo Anaya' qualifiquen d'"inacceptable" i "indignant" la situació i no entenen que l'administració "no tinga o no aplique les eines per a corregir el comportament d'una empresa que presta un servici tan delicat com el de transport escolar".

"DESCONFIANÇA I ANGOIXA"

   Les famílies viuen un estat de "desconfiança i angoixa", assevera aquest portaveu, que troba a faltar una major "contundència" de la Conselleria d'Educació.

    "Una Conselleria que cada vegada que fa una declaració sembla que està en un ring ha de donar una resposta a aquest mal funcionament amb la mateixa contundència i de manera radical", ha sentenciat.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià