FGV restablirà el servici de tramvia dissabte i les línies de metro menys afectades en un mes

Diversos cotxes amuntegats en les vies del tren
Carlos Luján - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 7 noviembre 2024 12:45

   VALNCIA, 7 Nov. (EUROPA PRESS) -

   Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) restablir la circulació de les línies de tramvia (4, 6, 8 i 10) de Metrovalencia dissabte 9 de novembre i els trams que s'han vist menys afectats per la DANA o directament sense afecció de les línies de metro en un "termini objectiu" d'un mes.

   Així ho ha anunciat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, en roda de premsa hui dijous per a presentar les actuacions destinades a restaurar les infraestructures afectades per la DANA.

   Martínez Mus ha informat que, després de les proves realitzades ahir dimecres en la circulació de tramvia en el marc del pla per a recuperar "a poc a poc" el servici de Metrovalencia, ja s'est en disposició de poder restablir dissabte el servici de les quatre línies de tramvia, de manera que s'avana uns dies la previsió inicial fixada per a dilluns que ve.

   En una segona fase, ha detallat el conseller, es reobriran en un "termini objectiu d'un mes" els trams menys afectats de les línies 1, 2, 3, 5 i 7 de metro. En qualsevol cas, ha apuntat que este marge de temps s'intentar "avanar", per ha recalcat que la prioritat és garantir la "seguretat de les persones".

   Finalment, en una tercera fase es recuperaran els trams de les línies 1, 2 i 7 a partir de Valncia Sud, unes infraestructures que han patit molts desperfectes, per la qual cosa ha reconegut que no poden donar un termini de temps de restabliment del servici en estes zones.

EL CENTRE D'OPERACIONS, ARRASAT

   Martínez Mus ha incidit que tot este pla de recuperació del servici de Metrovalencia est condicionat per la destrossa del Centre d'Operacions de FGV situat a Valncia Sud, el "cervell" de la circulació dels trens i tramvies, que ha quedat "totalment arrasat" i que s'ha de rehabilitar.

   Mentre, ha apuntat que s'est habilitant un nou centre en els tallers de Machado, una cosa necessria per a poder posar en funcionament les línies de tren i tramvia. En este punt, el conseller ha remarcat que resulta fonamental tindre operatiu este centre per a poder recuperar el servici i garantir la "seguretat" dels usuaris de Metrovalncia.

   Parallelament, el titular d'Infraestructures ha indicat que el seu departament ha habilitat un total de 18 línies d'autobús per a suplir el servici de Metrovalencia i treballa amb Renfe perqu també establisca estos servicis en les línies de Rodalies que han quedat inoperatives.

   Martínez Mus ha reconegut que en estes funcions van "improvisant" d'acord amb "com sorgixen les necessitats". "Cal anar marcant parades o rutes conforme les necessitats, hui tenim 18 línies --d'autobús--, algunes especialment importants com Paiporta-Valncia i Picanya-Valncia".

   Així mateix, ha informat que la Conselleria ha redactat els contractes d'execució necessaris per a recuperar les installacions de FGV a Valncia Sud que han quedat arrasades per la DANA.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press