La Generalitat exigix al Govern "celeritat" en l'enviament de la bestreta del Fons de Solidaritat de la UE per la dana

Archivo - Arxiu - La consellera d'Hisenda i Economia, Ruth Merino, en imatge d'arxiu.
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 4 junio 2025 17:43

   VALÈNCIA, 4 Jun. (EUROPA PRESS) -

   La Generalitat Valenciana exigeix al Govern "celeritat" en l'enviament de la bestreta de 100 milions procedent del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a començar a cobrir part de les despeses generades per la dana, del que li corresponen prop de 31 milions d'euros.

    El Ministeri d'Hisenda, a través de la Direcció general de Fons Europeus, ha comunicat mitjançant carta a la Generalitat i als municipis afectats per la dana el procediment per a rebre la bestreta del Fons de Solidaritat de la UE, en cas d'haver consignat despesa elegible per a este mecanisme.

   L'avançament permet començar a cobrir part de les despeses elegibles relacionades amb les actuacions d'emergència, rehabilitació i reconstrucció realitzades en les zones afectades, recorda l'Executiu central en un comunicat. La distribució es calcula en funció del pes de l'estimació de despesa presentada per cada subsector sobre el total reflectit en la sol·licitud a la Comissió per al conjunt de totes les Administracions. En el cas de la Generalitat, la carta enviada informa que li corresponen 30,8 milions d'euros de la bestreta.

   Sobre este tema, la consellera d'Hisenda, Ruth Merino, ha retret que el Govern "ha tardat més de dos mesos des que es van rebre els fons -el 31 de març- a fer una simple regla de tres i comunicar a la Generalitat quin és la seua part".

   "A este Govern, tan acostumat a retenir els diners que correspon als valencians, li exigim celeritat: que envie com més prompte millor estos recursos destinats a la reconstrucció. És el mínim que pot fer després de no haver enviat ni un sol euro a fons perdut: bloquejar el FLA ordinari, per primera vegada en 12 anys i seguir sense actualitzar els lliuraments a compte del sistema de finançament autonòmic", ha etzibat la responsable autonòmica d'Hisenda.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press