La Gonzalo Anaya estudia accions legals contra el punt d'antic alumne per a l'escolarització: "És discriminatori"

Archivo - Arxiu - Alumnes amb motxilla (arxiu)
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo
Publicado: martes, 30 abril 2024 15:31

   VALÈNCIA, 30 Abr. (EUROPA PRESS) -

   La Confederació d'associacions de mares i pares d'alumnes de la Comunitat Valenciana Gonzalo Anaya estudia accions legals contra el criteri de ser antic alumne que s'ha proposat per a atorgar en el procés d'admissió del pròxim curs en considerar-ho "discriminatori per raó d'origen i procedència".

    El col·lectiu d'AMPA, en un comunicat, ha fet una primera valoració de la instrucció sobre la circumstància especifica enviada als centres per la Conselleria d'Educació en la qual s'ha recuperat una "praxi discriminatòria" --segons aquesta entitat-- en recomanar en un llistat com a possible criteri, dotat amb 1 punt, "la condició d'antics alumnes/alumnes dels centres".

    Per a la confederació --integrada per FAMPA Castelló Penyagolosa, FAMPA- València i FAMPA Enric Valor Alacant-- el punt per antics alumnes, suggerit per l'administració educativa, "va en contra del propi decret que regula que la circumstància especifica en el qual indica que no pot significar discriminació de cap tipus".

    Des de l'organització d'AMPA mantenen que la condició d'antics alumnes mares, pares, germans o el propi alumne "comporta una discriminació per raó d'origen i procedència i pot perjudicar a milers de famílies en el procés d'admissió".

    És, per açò, que sol·liciten la retirada de la instrucció d'aquesta recomanació. A més, des de l'Assessoria Jurídica de FAMPA-València estudien "accions legals contra la circumstància especifica presentada per l'administració als centres educatius". També consideren que el llistat "condiciona" la deliberació dels consells escolars amb un llistat tipus.

    Recorden que la Confederació Gonzalo Anaya ja va sol·licitar la retirada de l'article 36 'Circumstància Específica' per considerar-ho "discrecional i arbitrari" i establir diferències entre centres dins del procés d'admissió d'alumnes i permetre que els centres puguen establir un criteri per a seleccionar alumnes. Aquest criteri, insisteixen, "va en contra de la igualtat d'oportunitats en l'accés a l'educació sostinguda amb fons públics".

Contador

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià