ALACANT, 22 May. (EUROPA PRESS) -
El Patronat de Turisme Alacant City&Beach ha engegat l'aplicació per a comprar el tiquet de l'ascensor al Castell de Santa Brbara, que suposa "un avan en la digitalització" de la fortalesa i que servir per a "evitar cues en els accessos", ja que els visitants poden adquirir a compte l'entrada a l'elevador mitjanant un codi QR o a través del portal municipal del Castillo.
La regidora de Turisme de l'Ajuntament d'Alacant, Ana Poquet, ha explicat en un comunicat que amb aquest sistema donen "un pas important en l'accessibilitat" al Castillo, amb l'objectiu de "millorar l'experincia d'alacantins i visitants".
L'aplicació est operativa des d'aquesta setmana i durant uns dies continuar en fase de proves per a anar detectant possibles incidncies. No obstant aix, l'app es troba totalment operativa i el consistori ha destacat que ja l'han utilitzat desenes de persones.
Quant a la mecnica d'ús, l'usuari ha d'entrar en la web i seguir els passos indicats per a comprar el tiquet. També es pot accedir a través d'un codi QR que est ja accessible en les Oficines Municipals de Turisme, la Terminal de Creuers i els hotels de la ciutat. El codi QR porta directament a l'usuari al mateix portal per a dur a terme els passos requerits.
La interfície demana anar seleccionant diferents camps, com si la visita és individual o en grup i el tipus d'entrada (general, reduda o gratuta) i si alguna persona té mobilitat reduda. També és necessari emplenar les dades personals i, si l'usuari ho desitja, pot registrar-se perqu es guarden les seues dades i no haver de tornar a introduir-los en la seua prxima visita, encara que no és imprescindible per a poder comprar el tiquet.
A més, s'informa dels horaris i de les formes d'accés a la fortalesa. Una vegada adquirit el tiquet, el visitant ho mostra en l'entrada al recinte, en el mateix lloc on es compren actualment, on ja disposen d'un lector per a donar accés "de forma rpida i senzilla a l'ascensor".
Aquesta plataforma l'ha desenvolupat la Regidoria d'Innovació amb fons europeus Feder i est gestionada per l'Ajuntament. El consistori ha avanat que, en un futur, s'aniran afegint més opcions per a "facilitar al mxim l'accés al Castell de forma més rpida i senzilla".