L'Ingrés Mínim Vital arriba al març a 61.089 llars a la Comunitat i beneficia a més de 182.504 persones

Archivo - Arxiu - - La ministra d'Inclusió, Elma Saiz.
MINISTERIO DE INCLUSIÓN - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 3 abril 2024 17:55

   VALÈNCIA, 3 Abr. (EUROPA PRESS) -

   La nòmina de l'Ingrés Mínim Vital (IMV) ha arribat al març a la Comunitat Valenciana a 61.089 llars en els quals viuen 182.504 persones, segons l'estadística publicada per l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS). La quantia mitjana de la prestació és de 511,67 euros per llar i, en conjunt, la nòmina ha superat els 39,3 milions d'euros en la comunitat.

   En el marc nacional, els expedients en alta al març ascendeixen a 575.317, que protegeixen a 1.725.571 persones, amb una nòmina nacional que ha rondat els 350 milions d'euros. El nombre de prestacions ha crescut un 27,7% en un any, amb 124.654 més, així com les persones beneficiàries, ja que en aquest llars conviuen 432.165 beneficiaris més que al març del 2023, és a dir un 33,4% més.

   En termes acumulats des de juny del 2020, l'IMV ha aconseguit a Espanya a 793.913 llars i ha protegit a les 2.344.569 persones que formen part d'ells. El 43,5% del total són xiquets, xiquetes i adolescents. Des de la seua engegada, la Seguretat Social ha dedicat 10.000 milions d'euros a l'abonament de les prestacions de l'IMV.

   L'Ingrés Mínim Vital és una prestació dirigida a prevenir el risc de pobresa i exclusió social de les persones que viuen soles o estan integrades en una unitat de convivència i manquen de recursos econòmics bàsics. A més, té com un dels seus principals objectius abordar la pobresa infantil. Per això, en el 70% de les llars que perceben l'IMV a Andalusia viuen menors, concretament en 128.798 unitats familiars, que sumen 226.190 xiquets, xiquetes i adolescents al març.

   En tot el territori nacional, aquestes xifres se situen en el 67,3% de les unitats de convivència receptores de l'IMV que són llars amb menors. Entre ells, hi ha 101.071 llars monoparentals. Si atenem al perfil dels beneficiaris de l'IMV, el 41,2% són menors: hi ha 711.657 i, d'ells, 193.646 són xiquets i xiquetes de menys de 5 anys.

   En línia amb la protecció de la infància, el Govern ha destacat la rellevància del complement d'ajuda per a la infància de l'IMV, que aquest mes ha arribat a 131.308 llars, 389.700 en tota Espanya. Suposa una ajuda de 115 euros per llar al mes en el cas de xiquets de 0 a 3 anys; de 80,5 euros al mes per cada xiquet entre 3 i 6 anys i de 57,5 euros al mes per cada menor d'entre 6 i 18 anys. Amb caràcter general té la mateixa naturalesa de l'IMV, ja que forma part d'ell. La quantia mitjana del complement aquest mes ha sigut de 67 euros.

   L'IMV també té un marcat perfil femení. Al març, el 72,7% dels titulars (132.381) i el 53,1% dels beneficiaris (298.587) a Andalusia són dones. Aquests percentatges se situen en el 66,65% i el 53,5% en la suma nacional. D'altra banda, el 82,3% del conjunt de titulars a Espanya són de nacionalitat espanyola i la seua mèdia d'edat se situa en els 45 anys.

   El Ministeri d'Inclusió publica des del mes de febrer del 2024 el nombre de prestacions d'IMV actives "en un moment determinat" amb l'objectiu d'oferir una informació "més detallada" de l'evolució d'aquesta prestació. "Aquesta nova informació estadística és un reflex més de la nostra aposta per l'absoluta transparència", ha destacat la ministra Elma Saiz.

   La publicació mensual d'aquestes estadístiques forma part del Pla Integral d'Accessibilitat a l'IMV basat en la "transparència", la "agilitació" dels processos i la "proximitat i accessibilitat". Aquest últim aspecte inclou des d'una revisió de la pàgina web i dels formularis de sol·licitud de la prestació, fins a l'engegada d'un nombre curt per a l'IMV --el 020-- de cara a l'estiu que portarà aparellat un augment del 40% de la plantilla de l'INSS. "Cerquem noves vies perquè la prestació siga més flexible i s'adapte a la realitat econòmica dels beneficiaris i a les circumstàncies de les unitats de convivència que, sovint, són complexes", ha afegit la ministra.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press