VALÈNCIA, 30 May. (EUROPA PRESS) -
Una dona ha donat a llum un nadó mentre es trobava en un autobús de l'EMT, en un part d'urgència assistit pel pare en col·laboració amb la resta del passatge, segons han informat fonts del consistori. El bebè és un xiquet i es troba bé, igual que la mare.
Ha ocorregut a les 7.30. Una dona, acompanyada del seu marit, ha pujat a un bus de la Línia 63 d'EMT València prop del Passeig Marítim i, als pocs minuts, arribant al final de l'Avinguda de Tarongers, s'ha posat de part.
Ha sigut tan sobtat que en apenes cinc minuts ha nascut el bebè, assistit en principi pel pare i el conductor i, després, per tot el passatge.
El conductor de l'autobús, Antonio Rodríguez, amb 23 anys de treball en l'empresa, s'ha posat de seguida al volant i ha desviat la seua ruta per a dirigir-se fins a l'Hospital Clínic de la ciutat.
Els passatgers i els pares han agraït al conductor per la seua ràpida reacció, en atendre'ls immediatament i portar-los a l'hospital perquè la mare i el bebè reberen ràpidament atenció mèdica.
El Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana ha dictaminat que els conductors i inspectors d'EMT València ostenten la condició d''agents de l'autoritat', una categoria reconeguda en l'exercici de les seues funcions de control i fiscalització del passatge per a l'ús adequat dels títols de transport.