Planas confia sol·licitar fons UE de reserva agrícola "al més prompte possible" davant de impacte de la DANA

El ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, oferix una roda de premsa, al Complex de la Moncloa, a 17 de novembre del 2024, a Madrid (Espanya).
Gustavo Valiente - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 18 noviembre 2024 10:51

   BRUSSELLES, 18 Nov. (EUROPA PRESS) -

   El ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, confia a poder sollicitar "al més prompte possible" a la Comissió Europea la mobilització de fons de la reserva agrícola, dotada amb 450 milions d'euros a l'any, per a reparar els danys causats per la DANA que ha deixat més de 200 morts en l'est i sud del país, la majoria a la Comunitat Valenciana.

   "La UE ha d'estar en els moments difícils per als Estats membre i ho est, en aquest moment, per a Espanya", ha afirmat el ministre en declaracions als mitjans a la seua arribada a la reunió de ministres d'Agricultura i Pesca de la UE que se celebra este dilluns a Brusselles, on agrair als seus collegues les "mostres de solidaritat i afecte" que la prctica totalitat dels Vint-i-set li ha traslladat.

   Planas també aprofitar la seua intervenció per a posar l'accent en la petició que ja va fer la setmana passada al comissari europeu d'Agricultura, Janusz Wojciechowski, a qui va informar per carta que s'esperen danys en els cultius de cítrics, vinyer, olivera, fruites i hortalisses, així com en infraestructures agrries.

   El Govern compta ja amb una primera estimació de danys, en la qual treballen al voltant de 140 perits i en l'avaluació dels quals es basar la sollicitud de fons a Brusselles. "Quan estiga llest, ho transmetrem a la Comissió", ha assenyalat Planas, qui ha reconegut que el procediment per a l'activació de la reserva "no és rpid", raó per la qual Espanya intentar demanar-ho "com més prompte millor".

   A més, el ministre, que s'ha referit a la DANA com "la major tragdia del segle" pel que fa a desastres mediambientals, ha destacat que, en vista de la proliferació dels fenmens meteorolgics extrems, "hi haur necessitat de majors fons sobre este tema", per la qual cosa ha convidat a obrir este debat.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press