Sanitat no es planteja "ara per ara" evacuar cap població per perill d'infeccions per aigües estancades

Diversos voluntaris continuen la neteja dels carrers de Paiporta, a 6 de novembre de 2024.
Rober Solsona - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 7 noviembre 2024 10:59

   MADRID, 7 Nov. (EUROPA PRESS) -

   La ministra de Sanitat, Mónica García, ha confirmat que, "ara per ara", en cap moment han plantejat la possibilitat d'evacuar la població dels municipis més afectats per la DANA davant del risc d'un augment d'infeccions per patgens i vectors produts per aigües estancades i aigües residuals.

    "Esperem que la situació vaja millorant en la mesura en qu cada vegada es vaja millorant la recollida d'estos residus. Estem en contacte amb les empreses de l'aigua i estem en contacte amb Miteco, amb el Ministeri de Transició Ecolgica, per a veure quan i com es van resolent els problemes de depuradores i de retirada de residus", ha afirmat la ministra en una entrevista en RNE arreplegada per Europa Press.

   No obstant a, ha recordat que "a dia de hui" no hi ha constncia, "ni alerta", de cap professional al terreny que hi ha informat que estiguen pujat d'una manera "considerablement o quantitativament important" el nombre de gastroenteritis o de pacients que amb determinats símptomes infecciosos.

   Encara que, reconeix que cal "estar alerta i actuar tant prompte com es presenten els primers símptomes per a poder detectar al microorganisme i poder tractar adequadament a la població".

    Per tant, ha recomanat a vens i voluntaris que si presenten febre persistent, vmits intensos, diarrea, dificultat per a respirar, dolor abdominal fort, coloració groguenca en pell i mucoses, ferides infectades o deshidratació busquen atenció sanitria per a fer un diagnstic preco i tractar possibles infeccions.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press