Alberto San Juan representa en Madrid la obra de los titiriteros col cartel 'Gora Alka ETA'

Alberto San Juan y gloria Muñoz representan la obra de los titiriteros detenidos
EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 28 abril 2016 15:05

MADRID, 28 d'Abril (EUROPA PRESS)

Los actores Alberto San Juan y Gloria Muñoz volvieron representar esti xueves en Madrid la obra 'La Bruja y Don Cristóbal' pola que s'envió a los titiriteros Alfonso Lázaro y Raúl García a prisión pola comisión d'un delitu d'enaltecimientu del terrorismu. Mientres la representación mostraron, como ficieron los artistes investigaos, un cartel cola lleenda 'Gora Alka ETA'.

Los dos actores narraron fragmentos del guión de la obra, acompañando a títeres manexaos por miembros de les compañíes 'Le Guiñol Orthopedic' y 'Lucas Locus', mientres un homenaxe a los investigaos entamáu nel Teatro del Barrio de Madrid, nel que participaron, ente otros, los cantantes Cesar Strawberry y Santiago Auserón.

"El xuez De l'Audiencia Nacional Ismael Moreno ta de guardia, asina qu'a ver si nos lleva a toos pa delantre o non", indicó'l moderador del actu al términu de la representación. Los participantes reclamaron l'inmediatu archivu de les actuaciones abiertes contra los titiriteros.

Los dos actores recrearon la obra, representada en febreru nel barriu de Tetuán mientres l'Antroxu ante un públicu infantil, y tornáu'l guión orixinal, que taba n'esperantu, al castellán. Prefirieron facelo nun idioma comprensible pa los asistentes, toos ellos convidaos al homenaxe, "pa calcar más nel crime", esclaró San Juan en clave irónica.

Tamién reproduxeron la presentación que ficieron va meses los titiriteros. "Respetable públicu, con ustedes la última obra de 'Títeres desde Abajo', una obra non acta pa tolos públicos, ye más, yo diría que ye antipedagóxica, onde los sos personaxes cometen actos bederres y violentos, inclusive de mal gustu diiríen dalgunos asina que queden ustedes avisaos. Sin más, dexámosvos con 'La bruja y Don Cristóbal'", dixo ante los convidaos al actu, tresmitíu al traviés de l'aplicación de video en directu Periscope.

El polémicu cartel apaez na obra como un elementu que val ¡ p'acusar a unu de los personaxes, la bruxa, dempués de qu'esta s'enfrentara al so caseru y a una monxa. Un policía asítia-y el lletreru pa poder acusala y condenala.

L'homenaxe, nel que participaron otres persones investigaes pola Audiencia Nacional como l'humorista de La Tuerka, Facu Díaz, y el cantante de Def Con Dos, taba destináu a criticar "los preocupantes y dramáticos" recortes a la llibertá d'espresión.

"ESCANDALOSA REPRESIÓN"

Tamién taba presente la directora en Madrid d'Amnistía Internacional, que calificó'l casu de los titiriteros como una detención arbitraria. "El casu de represión más escandalosu asocedíu n'Europa en munchu tiempu", añadió otru de los presentes.

Esta iniciativa privada parte de "un grupu de ciudadanos" de distintos ámbitos, ente ellos artistes, tuiteros y abogaos, que quisieron alvertir d'esta manera sobre "la caza de bruxes" y los continuos ataques a la llibertá de prensa y fuelga que tienen llugar nos últimos años.

A lo miembros de la compañía 'Títeres desde abajo' enviáronlos a prisión provisional el pasáu 6 de febreru acusaos d'un delitu d'allabancies al terrorismu y otru contra los derechos fundamentales y les llibertaes públiques, en representando ante un públicu infantil la obra 'La bruja y Don Cristóbal', qu'inclúi escenes violentes y l'exhibición d'un cártel cola lleenda Viva Alka-ETA'.

En permaneciendo cinco díes na cárcel, quedaron en llibertá y el xuez encargáu d'instruyir la causa, Ismael Moreno, ordenó la retirada de los sos pasaportes ya impúnxo-yos la obligación de comparecer diariamente nos Xulgaos más cercanos a la so casa. Esta midida cautelar rebaxose dempués a comparecencies quincenales y mensuales.

Asturianu ofrecido por