El denunciante del casu Acuamed: "había un acuerdu al máximu nivel con Arias Cañete"

Miguel Arias Cañete
EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 26 mayo 2016 13:39

MADRID, 26 de Mayu (EUROPA PRESS)

Francisco Valiente, el denunciante qu'asoleyó la operación del casu Acuamed, aseguró al xuez de l'Audiencia Nacional Eloy Velasco qu'empezó a barruntar sobre los contratos fraudulentos nesta empresa pública vinculada al Ministeriu d'Agricultura y Mediu Ambiente cuando-y falaron de la falta de seguru de la desaladora d'Almazora n'Almería que s'inundió en setiembre del 2012.

"Dixéronme que taba claro que la culpa de nun tener seguru yera de toos y qu'había un acuerdu al máximu nivel, col ministru", esplicó en sede xudicial Francisco Valiente, qu'ocupó'l cargu de director financieru d'Acuamed hasta que lu cesaron en marzu del 2014.

"¿Qué ministru?", preguntó-y el xuez Eloy Velasco, a lo que contesta esti confidente que "Arias Cañete", según consta nel sumariu de la presunta trama corrupta a la que tuvo accesu Europa Press.

Miguel Arias Cañete foi ministru d'Agricultura y Mediu Ambiente hasta'l 28 d'abril del 2014, cuando pasó a encabezar les llistes del PP nes elecciones al Parlamentu Européu pa, de siguío, ocupar el cargu de comisariu européu d'Acción pol Clima y Enerxía.

Na presunta trama corrupta participaben dos empreses de FCC y Abengoa, según la versión de Francisco Valiente. "Ellos paguen el 70% de la instalación y nós el 40%", dixéron-y altos cargos d'Acuamed cuando mostró la so estrañeza. "L'acuerdu nun taba per escrito pero taba adoptáu y dixéronme: 'Lo que tu tienes que facer ye ponelu en marcha", añadió esti denunciante, que diz que-y "sorprendieron muncho" estes instrucciones.

Tres la inundación de la desaladora d'Almazora, Valiente asegura qu'alvirtió que la obra d'arreglu nun podía realizase porque la planta quedara "arruinada". Esplica que se celebraron delles xuntes onde "salió que queríen (los contratistes) cobrar una liquidación del 20%, d'unos diez millones d'euros".

Valiente apurre'l nome de David Soriano, inxenieru de planta n'Almazora, y de quien diz que se mostró partidariu de facer l'arreglu. Una vez fechu, esta obra de la planta inundada, esti directivu dicía que podía "esixise lo que fuera".

Asturianu ofrecido por