Díaz afirma que nun refugara convocar elecciones si nun se restableciera "la llegalidá"

Susana Díaz en Cartaya
EUROPA PRESS/PSOE-A
Actualizado: lunes, 14 abril 2014 12:13

Esíxe-y a IULV-CA "tomar decisiones xustes", respetando la igualdá y la llegalidá SEVILLA,

SEVILLA, 14 Abr. (EUROPA PRESS) -

La presidenta de la Junta, Susana Díaz, manifestó esti llunes que nun refugara romper el pactu de gobiernu ente PSOE-A y IULV-CA y convocar elecciones n'Andalucía si nun se restableciera la "llegalidá" en relación col casu de los reallugos de vecinos procedentes de la Corrala Utopía de Sevilla.

En declaraciones a la Cadena Ser recoyíes por Europa Press, Díaz, que foi preguntada por si embaraxó romper el pactu, respondió que "eso quixeren dalgunos" y señaló que si non se llega a restablecer la llegalidá y les decisiones xustes", nun lo refugara.

Al respective de si la conseyera de Fomentu y Vivienda, Elena Cortés, va siguir nel so Gobiernu, señaló que "evidentemente". Manifestó que tomó la decisión de retirar les competencies provisionalmente a la Conseyería de Fomentu y Vivienda porque entendía que les coses nun se taben faciendo bien y, finalmente, el tiempu dio-y la razón" porque de 22 families primeramente, tamos, nesti momentu, n'ocho families (nes qu'hai seis neños y trés persones con dalguna discapacidá) y los servicios sociales del Conceyu de Sevilla van dicir quién tán nuna situación real d'esclusión y qué hai que faer.

"Como entendía que les coses nun se taben faciendo bien, tomé la decisión qu'entendía tamién que yera la correcta y que me dexaba restablecer la situación inicial", espresó la presidenta en relación col decretu de retirada de competencies, apuntando que si non lo llega a publicar, tardárase muncho más en conocer la realidá" de los reasitiaos y que solo había ocho families nuna situación de riesgu d'esclusión social.

Preguntada sobre si'l so Gobiernu ta más débil tres esti episodiu, manifestó que fixo lo que tenía que faer, encarar el problema y coyer "el toru polos cuernos", porque entendía que les coses nun se taben faciendo bien y tenía que garantizar qu'una vivienda social "vaya para quien más lo precise y non pa quien la ocupe illegalmente".

Apuntó que cuando hai miles de families esperando una familia, 12.000 d'elles en Sevilla, hai que garantizar la igualdá de los ciudadanos, la xusticia nes decisiones y respetar la llei, porque esa ye la so obligación como presidenta.

Según esplicó, nun principiu, el de la Corrala Utopía nun yera un problema de la Xunta, sinón qu'afectaba al Conceyu de Sevilla, que ye'l que tien el rexistru de vivienda, magar, "de manera inesperada, una nueche apurren viviendes a families y les coses nun se taben faciendo les coses bien".

Díaz indicó qu'agora los servicios sociales del Conceyu tienen que certificar de manera urxente en qué situación tán los ocho families que pueden permanecer provisionalmente nos inmuebles nos que fueron reasitiaos de forma transitoria y qué hai que faer nesti momentu.

Pa la presidenta, si acostumámonos a que quien llevante más la voz, tien más derechos, "entramos nun senderu bien peligrosu".

Susana Díaz llamentó los comentarios que se fixeron sobre ella mientres la fin de selmana. "A mi díxoseme de too, qu'enfrentaba a probes contra probes o que nun m'importaba que la xente durmiera debaxo d'una ponte, cuando lo que fixi a cencielles ye exercer de presidenta de toos el andaluces y entender que nun puedo dexar que quien llevante más la voz o ocupe illegalmente una vivienda tien más derechos", según señaló.

Espresó que ta decepcionada con quien fixeron esos comentarios ya indicó que-y esixe a los sos socios de gobiernu lo que s'esixe a ella mesma: que ye "tomar decisiones xustes y garantizar que dende la esquierda otru camín ye posible, siempres respetando la igualdá, protexendo a quien más lo precisa y nel ámbitu de la llei".

Señaló que PSOE-A y IULV-CA son dos partíos distintos, que tienen una concepción de les instituciones distintes, pero que tienen un pactu de gobiernu pol que tán dando, nun momentu bien difícil, una salida a la crisis de manera distinta dende Andalucía. Pa la presidenta, ye "lóxicu que se produzan enfrentamientos cuando dos partíos son distintos y tienen una visión distintes de les coses".

DAR ESTABILIDÁ Y GOBERNABILIDÁ

"Agora bien, se que la mio responsabilidá como presidenta de la Xunta ye dar estabilidá y gobernabilidad a Andalucía y que'l timón que llevo, cuanto antes recupere la velocidá de cruceru", según espresó Díaz, que quixo dexar claro que cuando entienda que les coses nun se faen bien, va intervenir y va ponese al frente.

Susana Díaz, qu'aseguró qu'ella nun ta en "cábales" sobre la meyor fecha pa celebrar elecciones, espresó que tien una bona relación con munchos dirixentes de IULV-CA y que col coordinador xeneral, Antonio Maíllo, tien una relación cordial". Indicó que'l día qu'españó'l conflictu tuvo con él una conversación na que-y plantegó que'l Gobiernu andaluz non podía esviase de la llegalidá.

Tocantes a les manifestaciones del presidente del PP-A, Juan Manuel Moreno, sobre esti asuntu, la presidenta señaló que lamentablemente, el Partíu Popular "nin ta nin se-y espera nunca". Señaló que cuando tien necesidá de falar cola derecha, tien que faelo colos ministros o col presidente del Gobiernu, porque la derecha andaluza apúrre-y pocu y, en nengún momentu, llevantó la voz p'ayudar na defensa de los intereses andaluces.

Al so xuiciu, el PP-A siempres ta nel titular fácil y actúa como una franquicia de saldu", qu'apurre pocu a una situación bien difícil como la que traviesa nestos momentos Andalucía. Díaz tamién llamentó que la vicepresidenta del Gobiernu, Soraya Sáenz de Santamaría, aprovechara la rueda de prensa posterior a la xunta del Conseyu de Ministros pa criticar a la Xunta, como si tuviera na see del PP de la cai Xénova.

Asturianu ofrecido por