Les minoríes del Congresu declárense "fartes" del usu partidista que PP y PSOE faen de la violencia de xéneru

Recursos Congreso de los Diputados
EUROPA PRESS
Actualizado: miércoles, 17 septiembre 2014 18:52

El PP anuncia'l so votu en contra a una iniciativa del PSOE con midíes pa combatir esta lacra

MADRID, 17 Sep. (EUROPA PRESS) -

Los grupos minoritarios de la oposición nel Congresu manifestaron tar "fartos" del usu partidista y la confrontación constante que PP y PSOE faen al so xuiciu sobre la violencia de xéneru, más si cabe ante la situación d'alarma que se ta viviendo esti branu.

Asina lo amosaron nel alderique d'una moción, consecuencia d'interpelación, que'l PSOE presentó con midíes pa combatir la lacra de la violencia machista y que'l PP anunció que nun va poder sofitar na votación que se va efectuar esti xueves na Cámara Baxa. L'alderique de la moción foi esti miércoles y la votación de la iniciativa va producir na sesión plenaria del xueves.

"Los vascos somos los que meyor entendemos de pelota pero esti frontón supera toles perspectives posibles y esti partíu de pelota ye insuperable. Tamos fartos d'estes guerres ente unos y otros a ver quién ta más en contra de la violencia de xéneru costantemente toles vegaes que tratamos esta tema nesta Cámara", criticó'l diputáu de la PNV, Joseba Agirretxea.

El parllamentariu vascu recordó que la selmana pasada los grupos parlamentarios axuntáronse cola ministra responsable del ramu, Ana Mato, pa espone-y distintes propuestes pa reformular la vixente Llei de Violencia de Xéneru.

Coles mesmes, el voceru d'UPyD d'Igualdá, Toni Cantó, declaróse "fartu d'esta confrontación y usu políticu d'un drama" como la violencia de xéneru. Amás, denunció la principal torga a la que al so xuiciu esti "grave problema" enfréntase "cobardía política" yá que se fala más de les formes que del fondu n'alderiques inesistentes".

Teresa Jordà, d'ERC, cree qu'anque nos últimos años avanzóse na materia, sí denunció que los retayos algamaren a les midíes de prevención y atención a les víctimes, por eso pidió la reposición nos Presupuestos. "Tenemos que realizar públicamente una reflexón, encétase'l problema dende un enfoque demasiáu miope", apuntó.

Olaia Fernández Davila, del BNG, sofita la propuesta apautada porque supón "un pasu más" pa trabayar contra esta lacra social. Na so intervención llamentó la falta d'alcuerdu de "tolos grupos parlamentarios" pa ser más eficaces y efectivos pa frenar esta violencia de xéneru, nun momentu onde amontar esfuerzos ye una necesidá perentoria porque güei munches muyeres nun pueden denunciar por una dependencia económica.

La vocera de CiU na materia, Lourdes Ciuró, cree que'l Gobiernu caltien un mensaxe "daqué patosu" sobre violencia de xéneru, porque se propunxeron midíes pa lluchar contra esta lacra y nun llograron respuesta del Executivu. "Abran la mano, intenten un consensu y busquen un aproximamientu. Sería bonu que güei saliéramos de la Cámara con una voluntá d'alcuerdu por dambos grupos", reclamó.

"Si de verdá queremos avanzar como sociedá democrática que dicimos ser, na llucha contra la lacra del terrorismu machista hai que llegar a esos puntos de confluencia y nun tener fisures nos mesmos", avisó Caridad García Álvarez, de la Izquierda Plural (IX-ICV-CHA), quien tamién esixó al Gobiernu que pase de los anuncios a los fechos y combata esta "lacra insoportable".

Per parte d'Amaiur, Onintza Enbeitia llamentó que cuantos más retayos hai menos sofitos van tener les muyeres pa lluchar contra la "violencia de xéneru".

CONFRONTACIÓN PP-PSOE

Dende'l PSOE, Susana Ros, llamentó que'l PP siga ensin rectificar los retayos que al so xuiciu entamáronse na materia, nin tampoco les polítiques d'igualdá del Gobiernu.

"Queremos soluciones y rectificaciones y por eso presentemos esta moción. Señores del PP dicen una cosa y faen la contraria y la situación d'emerxencia que vivimos esíxenlo. Si nun lo faen van demostrar que'l Gobiernu nun ta al altor. Nun se trata de ser alarmistes sinón d'aceptar la realidá. Actuar, faer, porque de la violencia de xéneru salse", solicitó.

Per parte del Grupu Popular, la diputada gallega Marta González, refugó la moción porque, ente otros puntos, les midíes presentaes son "mínimes", y por ello reclamó un "frente xuníu" escontra la sociedá española.

"Dexen la violencia del Gobiernu d'utilizala como arma refundiza contra'l Gobiernu del Estáu la vida y la muerte de les muyeres. La confrontación con esa cifra nun ye digna de representantes de la soberanía popular y esa llinia colorada nun se debe trespasar", amestó. Con ello, pidió a los socialistes qu'atiendan la mano tendida del Ministeriu, que refugaron la 'enmienda popular' pa tresformar el testu del PSOE.

Ente otros puntos, nesta moción, los socialistes exixen que se repongan y se doten abondo les partíes presupuestaries destinaes a combatir esti "fenómenu", especialmente "los recursos destinaos a la prevención y a l'asistencia social de les víctimes.

De la mesma, reclama que se garantice de forma más efectiva la protección de les muyeres que carecen esta "violencia machista". Ente otros puntos plantega siguir desenvolviendo'l sistema de siguimientu integral de los casos de violencia de xéneru (VIOGÉN).

Coles mesmes, quier que s'impulse la implantación de los medios telemáticos, revísense los protocolos de coordinación esistentes p'aumentar la so eficacia, analícense tolos casos de muertes per violencia machista col fin de correxir aquellos aspeutos que pudieren incidir na falta de protección d'eses muyeres.

Asturianu ofrecido por