Los presos d'ETA carguen contra los políticos que "variaron la so actitú por intereses particulares"

Actualizado: martes, 9 febrero 2016 20:46

BILBAO/MADRID, 9 de Febreru (EUROPA PRESS)

El Colectivu de Presos d'ETA emitió un comunicáu nel que carguen contra axentes políticos que "n'otres etapes mostrábense favorables a la solución y agora variaron la so actitú y prioricen los sos intereses particulares". Trátase del primer pronunciamientu de los reclusos terroristes dempués de que Sortu propunxéra-yos aceptar la llegalidá de forma individual, anque la información qu'avanza naiz.info y Berria nun especifica a quién va dirixida esa crítica.

El pasáu 12 de xineru, l'históricu dirixente de Batasuna, Rufino Etxeberria, nesti momentu responsable de Sortu no relativo a la resolución de lo que los abertzales denominen "conflictu vascu", pronunció una conferencia en Pamplona na qu'encamentó al Colectivu de Presos d'ETA a una reflexón sobre'l so papel porque la estratexa del frente de cárceles forma parte del pasáu. Animó-yos, nesti sen, "a asumir que son una consecuencia del conflictu" y que baxo esta nueva "caracterización" ficieron aportaciones con "valentía".

Nesa mesma conferencia, Rufino Etxeberría refugaba eso sí que los presos terroristes delataren a los sos compañeros (collaboraren cola xusticia) o mostraren arrepentimientu, que son precisamente dos de los requisitos que marca la llei p'acceder a beneficios penitenciarios.

Nel comunicáu fechu públicu esti martes, l'EPPK repite que "nun s'arrepentirá" nin "va denunciar a los sos miembros". "Tamos agradecíos porque tuvimos la oportunidá de poner el nuesu granín d'arena nel camín de la llibertá d'Euskal Herria. Y ehí vamos siguir: dispuestos pa lo que seya", dicen.

PEAXE

El Colectivu de Presos d'ETA, que va siguir "apretando los dientes y aguantando'l tiempu que seya preciso", magar que "la situación nes cárceles ye cada vez más dura", almitió que, dende qu'ETA dexó la so actividá armada tuvieron "dificultaes p'asitiase como tien que ser ante esi nuevu ciclu políticu".

"Poniendo como exemplu la murnia trayectoria de dalgunos de los nuesos exmiembros, pídesenos que mos arrepintamos, sabiendo que nun vamos a arrepentimos; pídesenos que denunciemos a los nuesos miembros, sabiendo que nun los vamos a denunciar; afálennos a que digamos lo que nun pensamos, sabiendo que nun vamos facer nada d'eso", añadió.

Nesti sen, refirióse a "munches palabres guapes" que dicen los políticos como "memoria, autocrítica, convivencia y paz". "Paez que nos ponen eses palabres como peaxe o aduana p'avanzar na solución y pervierten les sos lleis pa los sos intereses", hai aseverado.

A lo último, señaló qu'EPKK asítiase dientro de la izquierda abertzale, "anque caún de nós tenga la so opinión sobre l'actividá y los actos de la izquierda abertzale".

Asturianu ofrecido por