Miércoles, 10 de febrero 2010
 


Taresa Lorences destaca la preocupación d'Enriqueta Rubín pola muyer y el desinterés periodísticu hacia los pueblos

   UVIÉU, 07 de Mayu (EUROPA PRESS)

   La profesora de Filoloxía de la Universidá d'Uviéu, Taresa Fernández Lorences, destacó güei la preocupación de la escritora Enriqueta González Rubín (Santianes del Agua, 1832 - L'Infiestu, 1877), autora de la primer novela en prosa n'asturianu ('Viaxe del tíu Pacho el Sordu a Oviedo') por temes que "siguen d'actualidá güei", como la marxinación de la muyer o'l desinterés de los medios de comunicación hacia los pueblos d'Asturies y en favor de la capital.

   Lorences ofrecerá esta tarde una conferencia na Casa la Cultura de Ribesella pa repasar la vida y obra d'esta escritora asturiana de sieglu XIX a la que ta dedicada la edición d'esti añu de la Selmana de Les Lletres Asturianes, que se desarrolla nesti momentu, y que mañana celebra'l so día grande, el Día de Les Lletres. Precisamente, la charra va enmarcase dientro del programa d'actividaes.

   En declaraciones previes a Europa Press, Lorences destacó la "actualidá" de los temes qu'Enriqueta González Rubín trató a lo llargo de la so carrera lliteraria, principalmente compuesta d'artículos d'opinión, pero tamién de poemes y de la primer obra en prosa escrita en llingua asturiana, mencionada anteriormente.

   La mayor parte de los sos artículos publicáronse nel periódicu'l Faro Asturiano. El so director, Protasio González Solís, recoyó nel so llibru 'Memorias Asturianas' una recopilación de les collaboraciones incluyíes nel mesmu, figurando nél la mayor parte de trabayos de Rubín. Munchos d'ellos tán dedicaos, según Lorences, a la educación de les  muyeres, "como salida a la so subordinación social", a los malos tratos, a la situación de la banca, a la crítica a los cures "facciosos" frente a los que "yeren bona xente", y a la distinción social ente ricos y campesinos.

   Tamién se refirió "al problema de que los d'Uviéu nun entendieren la fala de la zona de Ribesella". Amás, dedicó dalgunos artículos a criticar el fechu de que "la prensa d'Uviéu sólo s'ocupe d'Uviéu y non de Ribesella, como si nun hubiere otros llugares".

   Estos últimos aspeutos se ven espeyaos nel so 'Viaxe del tíu Pacho el Sordu a Oviedo', nuna nueva edición que presentó la Conseyería de Cultura nesta Selmana de les Lletres n'edición facsimilar, y que s'inclúi tamién nel llibru 'Obra completa', que de la mesma manera va presentase mañana na Casa la Cultura de Ribesella. D'esta última obra destacó la so "gran carga irónica y crítica", amás del so carácter "divertíu y fácil de lleer".

   Pa Lorences estes temátiques son "actuales", especialmente l'asuntu del desinterés hacia les zones rurales.

ESCRITORA PROFESIONAL

   Lorences destacó'l carácter "profesionales" de l'actividá lliteraria d'Enriqueta González Rubín, y muestra d'ello señaló qu'entamó "mui moza", a la edá de 22 años, a collaborar cola publicación El Nalón, que s'editó ente ochobre de 1854 y xunu de 1855. Nesti mediu compartió páxines con firmes de renome, como Máximo Fuertes Acevedo o Robustiana Armiño.

   Señaló tamién el fechu de que debió tener una educación apropiada al so orixe de clase alta, dau'l so altu nivel cultural, que nun se correspondía cola escasa xeneralización del sistema educativu de la época.

   Tuvo nueve fíos, y los que sobrevivieron emigraron a Cuba. Nesti momentu, en Ribesella'l so únicu parentescu lu constitúin los descendientes del segundu matrimoniu que tuvo'l so pa, qu'enllazó con Joaquina Herrero tres morrer la so ma.





Presidencia EU
Terremoto en Haití
 
 
la actualidad más visitada en www.europapress.es
Bill Murray será un fantasma en la nueva CazafantasmasBill Murray será un fantasma en la nueva Cazafantasmas El iPad, nominado a los Fiasco Awards El iPad, nominado a los Fiasco Awards La 1 estrena en televisión la película 'Camino'La 1 estrena en televisión la película 'Camino'
CHANCE
Foto: ep
jaime ya no es duque de lugo

La Infanta Elena y Marichalar, oficialmente divorciados


La Infanta Elena y Jaime de Marichalar están oficialmente divorciados. El pasado 21 de enero se inscribió en el Registro Civil de la Familia Real la sentencia del procedimiento de divorcio, por mutuo acuerdo, de su matrimonio, ha informado este martes la Casa Real en su página web.Ampliar

 


PORTALTIC.es
Foto: THQ
PS3 y Xbox 360

Análisis.- 'Darksiders' o si el apocalípsis llegase a Hyrule...


   Guerra. Nunca un nombre que encierra tanta tragedia sirvió tan bien para nombrar al protagonista de un videojuego. El primer jinete del Apocalipsis sigue los pasos de un tal Link en una aventura con la que THQ nos ha sorprendido nada más empezar el año: 'Darksiders'. Combates con espada, magia, objetos para resolver puzles, mazmorras temáticas, cofres, enemigos mastodónticos y un caballo. Pero no, no es 'Ocarina of time' ni 'Twilight Princess'.Ampliar

 


Economía y Finanzas

Foto: EP
Quienes especulan, atacan las monedas débiles

La banca y las cajas descartan conspiraciones para hundir el euro


El presidente de la Asociación Española de Banca (AEB), Miguel Martín, y su homólogo en la Confederación Española de Cajas de Ahorros (CECA), Juan Ramón Quintás, descartaron este martes la existencia de un movimiento conspirativo con el objetivo de hundir la cotización del euro respecto a otras divisas en los mercados internacionales.Ampliar

 


EPSocial
Foto: Reuters
ayuda tras el terremoto

UNICEF agradece al Gobierno español los 10 millones aportados para Haití


El Fondo de Naciones Unidas para la Infancia (UNICEF) agradeció este martes al Gobierno español su aportación de 10 millones de euros para las actividades que esta agencia humanitaria está llevando a cabo en Haití para asistir a los damnificados por el terremoto del pasado 12 de enero.Ampliar

 


DEPORTES
Foto: Reuters
El delantero se sincera

'Kun' Agüero: "Ahora mismo sólo pienso en la Copa del Rey"


El delantero argentino Sergio 'Kun' Agüero analizó la actualidad del Atlético de Madrid, tanto en Copa del Rey como en Liga, y recordó sus inicios y primeros días cuando llegó a España como jugador del conjunto rojiblanco.Ampliar

 



www.europapress.es es el portal de actualidad y noticias de la Agencia Europa Press.
© 2010 Europa Press. Está expresamente prohibida la redistribución y la redifusión de todo o parte de los contenidos de esta web sin su previo y expreso consentimiento.