El Tribunal Supremu refuga la suspensión cautelar de la Lomce esti cursu

Actualizado: jueves, 21 agosto 2014 15:14

MADRID, 21 d'Agostu (EUROPA PRESS)

La Estaya cuarta de la Sala de lo Contencioso-Alministrativo del Tribunal Supremu refugó la suspensión cautelar de la Llei Orgánica pa la Meyora de la Calidá Educativa (LOMCE) el próximu cursu 2014-2015, que solicitaron en trés recursos la Xunta d'Andalucía y la Generalitat de Cataluña. Dambes comunidaes tienen qu'asumir les costes del procesu.

En concreto, Andalucía pidía la paralización del Real Decretu que regula'l currículu básicu d'Educación Primaria, qu'empieza a implantase en septiembre nos cursos impares --1º, 3º y 5º--, asina como'l que se refier a la Formación Profesional Básica (FP Básica), que sustitúi a los Programes de Cualificación Profesional Inicial (PCPI). Cataluña, pela so parte, solicitaba la suspensión cautelar d'esti segundu decretu.

Según el fallu, que recueye Europa Press, y qu'adelantó esti xueves el diariu 'El País', la Xunta andaluza alegaba contra la norma que desarrolla'l currículu de Primaria'l "escasu marxe" de tiempu ente la so aprobación y la pretendida puesta en marcha, que, a xuiciu d'esta alministración, fai "invidable" la planificación del cursu escolar.

Amás, el Gobiernu andaluz alertaba de la posible "vulneración" del artículu 27 de la Constitución Española, sobre'l derechu de llibre elección de centru, y del artículu 84 de la Llei Orgánica d'Educación, al indicar que "la ufierta educativa nun pudieron conocela los padres".

L'Altu Tribunal argumenta en contra de la suspensión cautelar que foi'l mesmu llexislador el que de "manera atayante" señaló'l calendariu a siguir na implantación de los cambios en Primaria, anque "la premura de los tiempos" puea causar "problemes" a l'alministración demandante.

Tamién señala que la suspensión d'esti decretu supón el retrasu d'un añu del calendariu d'aplicación de la llei, lo que, al so xuiciu, implica "una perturbación del interés xeneral de superior entidá al xeneráu poles dificultaes" p'asumir los cambios per parte de la Xunta d'Andalucía.

En cuanto al Real Decretu sobre Formación Profesional, el Gobiernu andaluz señalaba nel so recursu de los "gravísimos daños" que, al so entender, provocaría l'aplicación d'esti nuevu ciclu formativu que sustitúi a los Programes de Cualificación Profesional Inicial (PCPI) esti cursu 2014-2015.

Pal Executivu andaluz, "estos daños" concretáronse na imposibilidá de que 10.000 alumnos cursen estos programes de FP, unos 500 docentes tengan que ser reasitiaos o despidíos, otros 500 centros requieran nuevos equipamientos, les editoriales sufran perdes polos cambios de materiales, o que les dos primeres promociones de FP Básica nun llogren el títulu d'ESO hasta'l cursu 2017-2018.

La Estaya cuarta de la Sala de lo Contencioso Alministrativo argumenta de forma casi idéntica la so negativa a la suspensión cautelar d'esti nuevu ciclu formativu dos fallos dirixíos tantu a la Xunta d'Andalucía como a la Generalitat de Cataluña.

Asturianu ofrecido por