Víctor Ullate: "Cada nación tien el so teatru d'ópera, la so compañía de ballet, la so orquesta y el so coru, pero Españ

'Tierra Madre/Pastoral De Beethoven' De La Víctor Ullate Ballet
EUROPA PRESS/ANA MORALES
Actualizado: jueves, 25 agosto 2016 19:16

MADRID, 25 Ago. (EUROPA PRESS) -

El baillarín Víctor Ullate, que reestrena espectáculu esti xueves 25 d'agostu en Madrid, llamentó que n'España nun se valore la danza como n'otros países: "Cada nación tien el so teatru d'ópera, la so compañía de ballet, la so orquesta y el so coru, pero España nun quixo tener nunca un teatru con un equipamientu, como asocede en cualquier teatru d'Alemaña, Francia o inclusive n'Italia", aseguró.
Asina, comentó que "la mentalidá española ye que lo de fuera siempre ye meyor, y naide ye perfeutu na so tierra".

Nesti sen, Ullate pon d'exemplu a la española Lucía Lacarra, artista invitada que vuelve a ponese a les sos órdenes en 'Pastoral de Beethoven', pieza del repertoriu de la compañía d'Ullate que rescata 'Tierra Madre', tamién de la compañía y d'Ullate, xunto al coreógrafu Eduardo Lao. Dambes representaránse nos Teatros del Canal de la Comunidá de Madrid --como pieza conxunta--, nun total de nueve funciones.

En 'Tierra Madre', los suaños y esperances del ser humanu van empobinaos a la natura, convertíos en cantares y en danza. Pela so parte, 'Pastoral de Beethoven' describe'l camín de la vida: dende la neñez y los años del espertar al maduror, hasta llegar a la vieyera y la muerte.

Lucía Lacarra y el so 'partenaire' Marlon Dino son los artistes convidaos del espectáculu.

Como esplicó'l veteranu baillarín," la compañía decidió rescatar estes pieces poles hores, los díes de trabayu y la creación d'idees", y porque el so deséu ye que'l públicu "esfrute del repertoriu" que tien el Víctor Ullate Ballet-Comunidad de Madrid. Según amestó, al repertoriu "hai que faese", y más cuando hai pieces qu'inda puen representase porque nun quedaron "obsoletes".

Dempués de permanecer en Madrid, l'espectáculu va dir de xira, pero yá pa la próxima temporada, según informó l'artista.
Con respecto al fechu de que se representen dos pieces como una sola, Ullate defendió que "tien qu'haber siempres un balance", yá que, al so xuiciu, "dos coreografíes iguales o paecíes nun puen funcionar". Nesti sen, señaló que dambes son "daqué bien distinto", yá qu'una pieza representa'l mundu de lo "terrenal" y l'otra aquello que ye "espiritual".

En concreto, Ullate considera un "desafíu" representar una "pieza "('Pastoral') cola música de Beethoven (la Sinfonía númberu 6, tamién llamada la Pastoral'), pero defendió'l so papel suxerente pa la danza. "Si nun yes valiente na vida, nun yes nada", apunta. Entá asina, pal artista, la resultancia foi "fantástica", una y bones la coreografía tuvo "nivelada" poles interpretaciones de los baillarinos, a pesar del "riesgu" que supón usar una música d'esti famosu compositor alemán.

Pela so parte, Lucía Lacarra declaró a Europa Press que siente "una ilusión enorme" al volver trabayar con Víctor Ullate, el so "primer maestru". Ello ye que Lacarra señala qu'en 'Pastoral', la so pareya de baille, Marlon Dino, "ye un poco Víctor na so mocedá" y ella ye "esi amor platónico que tuvo".

SITUACIÓN DE LOS BAILLARINOS N'ESPAÑA

Per otru llau, preguntáu sobre la recién fuelga de baillarinos del Ballet Nacional d'España (BNE), Ullate nun quixo falar sobre'l tema. "Yo nun voi opinar d'otros baillarinos", comentó Ullate, que diz que nun se quier "meter en política" porque nun-y interesa. "Nun quiero porque yo respeto perbién la opinión de los demás, y si consideren que tienen que faer fuelga porque quieren meyores nel so trabayu, pues caún sabe lo que fai", atayó'l tema.

Pela so parte, Lacarra destacó la dureza del oficiu del baillarín n'España. "Los baillarinos siempres aceptemos bien porque queremos eses hores estra de trabayu, d'ensayu, nun nos importa perder díes llibres", comenta la baillarina, que piensa que por esti motivu ye "bien difícil quexase d'una situación que ye inxusta".

Lacarra almite que ye una pena" que los baillarinos tengan que dir a trabayar al estranxeru porque pa ella, "hai un talentu y nivel na danza española que tendría de ser reconocíu darréu". A pesar d'ello, Ullate diz sentir "gustu" cuando los sos alumnos salen fuera, yá que, según manifiesta, salir ye sinónimu de realizase.

"CASA DE LA DANZA"

Ullate, que se define como "xubiláu pero n'activu", nun piensa en retirase entá del mundu de la danza --"mientres que la mente funcione", indica-- porque diz sentise "mozu, activu y con ilusión". "Ye la mio forma de vida, la mio filosofía, la mio relixón, la mio familia", conseña.

Con too y con ello, Ullate sigue teniendo suaños, como'l de tener una Casa de la Danza" pa "neños desfavorecíos". "El mio suañu ye poder tener una casa d'acoyida, una Casa de la Danza onde pudieren dormir, estudiar, comer y baillar, pero con neños de centru d'acoyida, desfavorecíos", rellata.

Ello ye que la recaldación de la primer función del espectáculu, que ye esti xueves 25 d'agostu, va dir destinada a la Fundación pa la Danza Víctor Ullate, coles mires de que los 30 neños que tán estudiando agora gracies a ella, sigan "faciendo posible'l so suañu". Y por esti motivu, reclama más financiamientu. "Tenemos poco, necesitamos más sofitos", conclúi.

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