O 59% dos coruñeses móstrase satisfeito cos servizos públicos municipais, segundo o Observatorio de Servicios

Publicado: martes, 21 agosto 2018 12:54

Mellora a percepción en relación ao ano pasado, aínda que está por baixo da media española

A CORUÑA, 21 Ago. (EUROPA PRESS) -

O 59% dos coruñeses móstrase satisfeito cos seus servizos públicos municipais, un 10% máis que o ano pasado, segundo datos do II Barómetro de Satisfacción de los Servizos Públicos impulsado polo Observatorio de Servicios Urbanos (OSUR) a través dunha enquisa realizada por Ipsos a 5.137 persoas.

A sondaxe revela que, a pesar desta mellora, a cidade sitúase aínda con valores por baixo da media española (64% de satisfeitos). Os servizos mellor valorados, "e moi por encima da media do país", son os da subministración de auga e o da recollida de lixos, este último cunha subida do 17% no número de satisfeitos respecto ao ano pasado.

Por detrás da subministración de auga e a recollida de lixos e residuos, os servizos mellor valorados son o coidado de parques e xardíns, e o transporte público (ambos cun 59% de satisfeitos) e, por último, a limpeza viaria (54%, por encima da de media nacional cun 48% de satisfacción).

Con todo, en relación a 2017, a recollida de lixos e residuos, o transporte público e mobilidade, así como o coidado de parques e xardíns, son os servizos que rexistraron unha mellora na percepción dos cidadáns, con destacados incrementos no nivel de satisfacción do 17%, 15% e 15%, respectivamente.

A AUGA, O SERVIZO MELLOR VALORADO

Analizando cada servizo, a subministración de auga é o servizo público municipal mellor valorado pola Coruña xa que conta co 74% de aceptación. Os aspectos máis apreciados son a calidade de auga fornecida co 74% de satisfacción e xestión do servizo (a presión, continuidade, avarías...) cun 69 % de valoracións positivas.

A recollida de lixos e residuos obtén unha media de satisfacción do 73% e sitúase moi por encima da valoración media dos españois (65%). Os aspectos máis valorados polos coruñeses son a frecuencia da recollida, co 84% de aceptación; séguelle os equipos para a prestación do servizo cun 72% de satisfacción e o servizo de colectores de recollida selectiva cun 69% de valoracións positivas.

ESPAZOS PÚBLICOS

En relación coa conservación de espazos públicos, os servizos municipais logran un 59% de satisfacción fronte ao 44% do Barómetro de 2017. Os coruñeses valoran especialmente o coidado que se lle brinda ás zonas verdes co 66% de aceptación; a calidade das instalacións e os parques públicos cun 60% e o coidado das zonas infantís cun 57 por cento.

Mentres, os coruñeses puntúan cun 59% de satisfacción o transporte público, que, aínda que crece no número de satisfeitos (ao 59% do 44% rexistrado no 2017) tamén o fan os insatisfeitos (do 23 % ao 32%). Os aspectos mellor valorados son o estado e conservación dos vehículos (76%) e a comodidade nos traxectos cun 70% de opinións positivas.

Finalmente, en canto á limpeza viaria, a pesar de ser o servizo peor valorado (54% satisfacción), o informe destaca que a opinión é máis positiva que a media nacional (48%). O máis apreciado é a frecuencia da limpeza (60%) e a limpeza de parques e instalacións públicas (56%). Con todo, a limpeza de excrementos deixa insatisfeita ao 71% da poboación enquisada na Coruña.

Para Ramiro Aurín, director xeral de OSUR, -unha plataforma pertencente á Asociación por la Excelencia de los Servicios Públicos- "o segundo Barómetro de Satisfacción de los Servicios Públicos revela que A Coruña mantén, respecto ao anterior Barómetro 2017, un alto grao de satisfacción coa subministración de auga, e que os servizos de lixo, transporte e espazos públicos experimentan unha notable subida na súa valoración".

Os resultados desta segunda edición do Barómetro son froito dunha enquisa anual que busca reflectir a opinión dos servizos públicos municipais dos habitantes das 30 cidades máis poboadas do país.