Aprobado o decreto que regularizará cemiterios

O vicepresidente da Xunta, Alfonso Rueda, comparecerá en rolda de prensa para da
Foto: XUNTA/Photographer: xoán crespo
Actualizado: jueves, 20 noviembre 2014 18:19

Fixa a clasificación de cadáveres segundo o seu risco para a saúde e suprime a distinción entre cemiterios parroquiais, confesionais e particulares

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 20 Nov. (EUROPA PRESS) -

   O Goberno galego aprobou o decreto de sanidade mortuoria, que permitirá regularizar "un gran número" de cemiterios en situación ata agora alegal --Sanidade alega que non se pode determinar cantos porque non hai rexistro--, e "simplifica" os trámites para empresas de servizos funerarios, que xa non necesitarán licenza municipal de actividade nin de autorización sanitaria previa.

   Segundo o departamento que dirixe Rocío Mosquera, tamén se establecerá a clasificación dos cadáveres en función do seu risco para a saúde. O devandito risco depende da causa de defunción e o decreto tamén determinará as prácticas e destinos finais dos cadáveres co fin de protexer a saúde pública e o medio.

   Igualmente, establecerá unhas normas xerais en canto ás técnicas admitidas para a conservación de cadáveres e os requisitos das técnicas de tanatopraxia, tanatoestétitica e tanatoplastia, así como as características das empresas funerarias e as normas mínimas que deben cumprir tanatorios, velorios, crematorios e cemiterios.

   Ao termo do Consello da Xunta, o vicepresidente, Alfonso Rueda, tamén incidiu en que a norma abre unha vía para regularizar cemiterios existentes que non solicitaran ou non teñan concedida a correspondente autorización sanitaria, para o que deberán cumprir unha serie de requisitos mínimos, que se concretarán nun procedemento extraordinario.

   En concreto, será precisa unha instancia da entidade propietaria --que nos cemiterios municipais se substituirá polo certificado de acordo polo órgano competente--; lugar de localización, superficie e capacidade; instalacións, dependencias e tipos de enterramento; así como a declaración da antigüidade estimada do cemiterio segundo os documentos dispoñibles.

   Tamén se esixirá a identificación de bens protexidos do inventario xeral do patrimonio cultural de Galicia e os seus ámbitos, se é o caso, e informe da Consellería competente en materia de patrimonio cultural.

NOVOS REQUISITOS

   Rueda explicou que a nova norma elimina a distinción entre cemiterios parroquiais, confesionais e particulares, entendendo que o determinante para efectos sanitarios é o uso da instalación e as condicións que debe cumprir.

   Así, estipula unha serie de requisitos para os novos como articular un perímetro de 50 metros de ancho libre de "todo tipo de construcións" salvo as de carácter relixioso.

   Só nos cemiterios autorizados se poderán acometer ampliacións fóra destes 50 metros para novas sepulturas e todos deberán contar cun osario xeral destinado a recoller os restos procedentes das exhumacións dos restos cadavéricos e un forno incinerador, que non será preciso se se conta cun xestor autorizado.

   Do mesmo modo, os novos cemiterios deberán dotarse dunha instalación de auga apta para o consumo humano, servizos hixiénicos e un sector destinado a depositar as cinzas procedentes das incineracións ou un columbario, e un peche perimetral que garanta a seguridade.

SIMPLIFICACIÓN DE TRÁMITES

   Ao tempo, de acordo coa "directiva europea", Rueda incidiu en que se simplificarán os trámites das empresas funerarias, de forma que este tipo de servizos xa non necesitarán de licenza municipal de actividade nin de autorización sanitaria previa. Abondará unha comunicación previa no seu concello e unha declaración responsable ante a xefatura territorial de Sanidade.

   As empresas que xa estean legalmente establecidas noutro lugar do territorio nacional presentarán unha declaración responsable só cando teñan establecementos na comunidade, co fin de realizar as correspondentes inspeccións.

   En canto ao transporte de restos cadavéricos, calquera facultativo que preste atención en domicilio poderá emitir un parte de asistencia no que deixe constancia documental do falecemento, sempre que non concorran circunstancias que esixan intervención xudicial, ou que se trate de cadáveres que requiran tratamento especial.

   Os concellos poderán fixar nas súas ordenanzas e instrumentos de plan un perímetro maior dos 50 metros de ancho que establece a normativa como norma de protección, mentres que o papel da Administración autonómica queda limitado á realización de informes e comprobacións de cumprimento da normativa sanitaria.