Catro técnicos das empresas do 'ERTMS' comparecen este martes polo caso Alvia

A locomotora do tren Alvia, instantes despois do accidente en Angrois
EUROPA PRESS - Archivo
Publicado: lunes, 12 marzo 2018 19:30

Terán que aclarar até onde chegou a súa análise de riscos, despois de que membros de Ineco asegurasen que non abarcaba a curva

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 12 Mar. (EUROPA PRESS) -

Catro técnicos da unión temporal de empresas (UTE) que no seu día conformaron Thales e Dimetronic (actualmente Siemens) para fornecer o sistema de control, mando e sinalización da liña ferroviaria Ourense-Santiago están citados este martes nos xulgados composteláns polo instrutor do caso aberto polo accidente do tren Alvia de xullo de 2013 no barrio de Angrois.

En concreto, o primeiro deles está convocado polo titular do Xulgado de instrución número 3 da capital galega para as 9,00 horas, o segundo para as 10,30 horas, o terceiro para as 12,00 horas e o cuarto para as 13,30 horas.

A pesar de que a folga de empregados públicos da xustiza galega continúa, diversas fontes consultadas por Europa Press, incluídas as do Tribunal Superior de Xustiza (TSXG), sinalaron que as declaracións deste martes mantéñense.

Non ocorreu o mesmo a semana pasada, tamén en plena folga dos funcionarios, cando tivo que ser suspendida a vista na que estaba previsto que comparecesen un novo investigado na causa (un cargo de Adif) e outro técnico da UTE.

O PAPEL DA UTE

Como é habitual na rede ferroviaria, as empresas Thales e Dimetronic (Siemens) realizaron un informe de seguridade e un rexistro de riscos ('hazard log') da liña Ourense-Santiago.

Estes documentos son os que analizou o evaluador independente, Ineco, que mantén a tres técnicos investigados na causa e que na súa declaración ante o xuíz puxeron de manifesto que o examinado non abarcaba a curva da Grandeira (o novo enclavamiento de Santiago) porque Adif non o encargou.

Algunhas fontes consultadas por Europa Press cren que as declaracións deste martes traduciranse en máis responsabilidades apuntando ao administrador de infraestruturas ferroviarias, que ten a dous cargos investigados: o que fora responsable de seguridade na circulación, Andrés Cortabitarte, e o xerente da área de seguridade na circulación do noroeste de Adif, Fernando Rebón --que foi o que non puido prestar declaración a semana pasada--.

Inciden estas fontes en que o informe de seguridade "revisado" por Ineco non chega a Santiago, aínda que a avogacía do estado, en representación de Adif, si presentou documentos que se presentan como relativos ao enclavamiento de Santiago.

Outras fontes subliñan que será fundamental que os técnicos das empresas subministradoras do 'ERTMS' expliquen "para o que foron contratados" e "como se trataron" os riscos exportados --os que se derivan a outras instancias como, por exemplo, o maquinista--.

O cambio de proxecto e a súa afectación precisamente sobre o alcance do sistema de control continuo da velocidade 'ERTMS' serán outros dos aspectos que estas fontes esperan que centren as declaracións deste martes.

CATRO TÉCNICOS, UNHA CITADA POR ADIF

A terceira das persoas citadas para este martes, a única muller, foi convocada polo investigador a instancias de Adif, a diferenza do resto, que foron solicitados por outras partes como as vítimas do sinistro ferroviario.

En xuño de 2012 participou nunha xornada organizada pola Fundación Caminos de Hierro sobre enxeñaría para alta velocidade xunto a, entre outros, altos representantes de Adif e Renfe.