En Marea reclama "dotar de voz" ao Concello sobre o futuro dos terreos portuarios da Coruña

Antón Sánchez, viceportavoz do grupo parlamentario
EN MAREA
Publicado: sábado, 21 abril 2018 18:33

   O goberno local da Coruña rexeita tamén o pacto de Xunta e Fomento, deseñado "de costas á cidade, as institucións e a súa xente"

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 21 Abr. (EUROPA PRESS) -

   O grupo parlamentario de En Marea solicitou que o protocolo asinado entre Xunta, Ministerio de Fomento, Portos do Estado e a Autoridade Portuaria en relación aos terreos da fachada marítima da Coruña se deixe sen efecto e reclama "dotar de voz" ao Concello, nun novo proceso negociador.

   O viceportavoz parlamentario, Antón Sánchez, levará á Cámara unha proposición para conseguir pór freo ao acordo existente, ao entender que unha decisión "de tal relevancia", que afectaría os peiraos portuarios e á fachada marítima, "non pode tomarse de costas ao goberno local".

   "A Solaina e o Hotel Finisterre, por unha banda, e Calvo Sotelo, Batería e San Diego pola outra, non deben ser obxecto das políticas de pelotazo deseñadas pola Autoridade Portuaria nos convenios de 2004 e na PXOM de 2013, senón que deben ser unha oportunidade para definir o futuro da cidade cunha visión global, na procura do interese xeral e priorizando os usos públicos e dotacionais", arguméntase desde En Marea.

   A formación lembra "as mobilizacións da sociedade civil e política da Coruña", que entende que "xa deixaron claro o sentir maioritario da cidade", respecto destes terreos.

   En Marea sinala que, "no pasado", a resposta social "ás accións que tentaron a privatización do espazo e a especulación urbanística xa foi clara e contundente". E apúntase a que, mesmo obrigou aos gobernos do PP a asumir o "sentir xeral" e "cambiar o seu discurso" ao redor da preservación da titularidade pública do litoral coruñés.

   Por isto, En Marea considera que o acordo alcanzado agora supón "unha emenda á loita polo dereito a decidir" da cidadanía e, en concreto, do goberno local, e aposta pola colaboración institucional. "A campaña de Bea Mato non pode condicionar o futuro da cidade", apunta a formación, que insinúa que tras esta manobra escóndense "intereses partidistas do PP".

   Fronte ao que definen como a "gran aposta da Autoridade Portuaria" coa "enaxenación privada dos terreos portuarios da Coruña e a privatización do chan público", En Marea reclama a desafectación dos peiraos de Calvo Sotelo-Batería e San Diego.

   Con isto, daríase forma a "unha fachada litoral vinculada a unha finalidade pública", como defende En Marea, e que contaría con equipamentos dotacionais, espazos libres e zonas verdes para o uso público da cidadanía.

   En contraposición, denuncian que o protocolo que foi subscrito "mantén a previsión de privatización do espazo portuario para financiar a débeda da Autoridade Portuaria, e sen que se teñan en consideración outras alternativas que posibilita o novo marco europeo de financiamento e de xestión económico-financeira dos portos".

   Unha operación que En Marea critica cualificándoa de "desatino" e de "visión cortoplacista", e que "continua apostando polo pelotazo urbanístico".

   GOBERNO LOCAL DE A CORUÑA: REXEITAMENTO Ao ACORDO DE XUNTA E FOMENTO

   Tamén o goberno local da Coruña manifestouse sobre o futuro da fachada marítima da cidade e os seus peiraos portuarios, cunha postura de rexeitamento "enérxica" á oferta pactada pola Xunta de Galicia, Portos do Estado e o Ministerio de Fomento, coa que se "blindan" os convenios urbanísticos de 2004.

   O goberno que preside Xulio Ferreiro (Marea Atlántica) entende que con este acordo sálvase así "a operación especulativa nos peiraos de San Diego", artellada "de costas á cidade, ás súas institucións e á súa xente".

    Ante esto, o executivo local anticipa que, nesas condicións e co contido do convenio que se propón, o Concello da Coruña non adquirirá cota de propiedade nese condominio.

   O consistorio municipal convida ás administracións estatal e autonómica, gobernadas polo PP, a rectificar e, aproveitando que o convenio non está asinado, a deixalo sen efecto "con carácter inmediato" e retomar as conversacións co Concello.

   O executivo local establece tres premisas "irrenunciables" ao redor de calquera negociación sobre a fachada litoral: a revisión dos convenios de 2004; o tratamento do bordo atlántico no seu conxunto e non troceada, e a garantía da titularidade e o uso público de todos os terreos portuarios.

   O goberno da Coruña lamenta ademais non recibir resposta á proposta de protocolo que remitiu en outubro, tanto á Xunta como a Fomento, como tampouco á súa invitación os días 27 e 28 de abril ao Foro Cidadán 'Tecendo Litoral', no que mostrará a súa proposta.