Os galegos e vascos son os alumnos españois que menos faltan a clase

Alumnos que se presentan a Selectividad.
Foto: EUROPA PRESS/UHU
Actualizado: viernes, 22 agosto 2014 20:30
av2" class="NormalTextoNoticia" itemprop="articleBody">

SANTIAGO DE COMPOSTELA/MADRID, 22 Ago. (EUROPA PRESS) -

   Os alumnos españois de 15 anos sitúanse por enriba da media dos países da OCDE en faltar a clase días enteiros, se ben os galegos e os vascos son os españois que menos fan xovencos e, ademais, se atopan por debaixo da media internacional, que é do 15 por cento.

   Segundo o último informe PISA, que recolle Europa Press, o 28 por cento dos alumnos españois recoñece que non foi ao colexio ou instituto polo menos unha ou dúas veces fronte ao 15 por cento da media internacional.

   Tamén neste caso existen amplas diferenzas entre comunidades autónomas, nalgún caso de máis de 23 puntos. Desta forma, o 36,7 por cento dos estudantes murcianos admite facer xovencos fronte ao 13,1 por cento dos galegos. Así, salvo Galicia e País Vasco (13,9%), todas as comunidades se sitúan por enriba da media da OCDE.

   "A falta de asistencia a clase é un problema que afecta en diferente grao ás distintas comunidades autónomas, con efectos negativos substanciais sobre o rendemento dos seus sistemas educativos", sinalan os autores deste informe da OCDE, no que ademais das coñecidas probas de Lectura, Matemáticas ou Ciencias se realiza unha enquisa aos participantes. Un total de 14 comunidades autónomas ampliaron a mostra para obter datos propios.

   Extremadura, co 36,7% de alumnos que recoñecen os xovencos sitúase en primeira posición desta táboa, seguida de Andalucía (36,4%) e Murcia (30%). Por debaixo da media española (28%), atópase Asturias (26,5%), Baleares (26,4%), Aragón (26,1%), Cataluña (24,8%), Madrid (23,6%), La Rioja (23,5%), Castilla e León (22,5%), Cantabria (21,6%), Navarra (17,8%).

DIFERENZAS DE RENDEMENTO DE ATA DOUS CURSOS

   "Os que faltan ven o seu rendemento educativo substancialmente reducido", indican os autores do informe, pois non ir a clase unha ou dous días ao longo de dúas semanas supón nalgunha comunidade ata 50 puntos menos en Matemáticas e, se esta ausencia se eleva a tres ou catro días, a diferenza supera os 80 puntos en varias comunidades, unha distancia equivalente a dous anos de escolarización.

   O informe vai máis alá e sinala que a faltas de asistencia poden afectar aos demais alumnos: canto máis elevado é a porcentaxe de alumnos que faltan días enteiros, menor tende a ser a puntuación dos alumnos que non faltan nunca, pois afecta á dinámica de funcionamento da clase. Ademais, unha elevada falta de asistencia "pode estar a indicar a existencia doutro tipo de problemas de funcionamento do centro e do proceso formativo", alerta.

   En PISA 2012 os estudantes tamén foron preguntados acerca da puntualidade para chegar a clase. Neste caso, a media española é idéntica á da OCDE: 35 por cento. Non obstante, existen diferenzas de ata 15 puntos entre as comunidades autónomas, xa que mentres o 44,3 por cento dos alumnos de Baleares admiten a súa impuntualidade, no caso dos de Extremadura a porcentaxe se reduce ata o 29,2 por cento.

   Ao igual que o feito de faltar a clase, a impuntualidade tamén afecta ao rendemento. Segundo este informe, a diferenza entre os que non chegan tarde nunca e os que o fan unha ou dúas veces alcanza nalgunha comunidade os 29 puntos na proba de Matemáticas e chegar tarde tres ou catro veces pode supoñer ata 49 puntos menos, algo que equivale a máis dun ano de escolarización.