Os sindicatos manteñen a convocatoria de folga de autobuses

Folga de autobuses na Coruña
EUROPA PRESS
Publicado: lunes, 26 junio 2017 19:15

Replican á conselleira que "ten que cumprir o acordo tácito" e reunir a patronal e centrais na mesma mesa para abordar o plan

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 26 Jun. (EUROPA PRESS) -

Os sindicatos do transporte manteñen a convocatoria de folga de autobuses este martes e mércores na comunidade autónoma, paros para os que esperan de novo un seguimento alto por parte dos traballadores.

A folga responde a dous motivos: o rexeitamento ao plan de reordenación de liñas da Xunta, no que advirten a posible perda de postos de traballo --pola integración de transporte escolar no regular-- e a situación de bloqueo dos convenios colectivos, que teñen carácter provincial.

Así as cousas, e pese ao chamamento realizado este luns pola conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, a desconvocar o paro, Galicia vivirá dúas novas xornadas de folga de autobuses, coas negociacións rotas entre Xunta e sector.

O seguimento nos dous primeiros días de paro foi masivo e o impacto moito maior debido ao incumprimento dos servizos mínimos, fixados nun 40% para as liñas regulares e no 100% para o transporte escolar.

O fin das clases marcará necesariamente unha menor afección no desenvolvemento da folga estes días, nos que, ademais, está por ver se ten a mesma efectividade a acción dos piquetes, que foron denunciados pola Xunta e reprobados tamén, a través de notas de prensa e a posteriori, polas empresas.

As centrais rexeitan esta "demonización" dos piquetes e aseguran que o "éxito" da convocatoria débese á concienciación dos traballadores. "Non queren traballar e isto ten visos de ir a máis", advertiu este luns, en declaracións a Europa Press, Marcos Pérez, de CC.OO.

Pérez subliña que a conselleira "ten que cumprir o acordo tácito" e convocar a empresas e organizacións sindicais á mesma mesa, para renegociar o novo plan de transporte.

Pola súa banda, Beatriz Meilán, de UXT, lamentou que todo o que saben os sindicatos deste chamamento á desconvocatoria é "a voz alzada", a través dos medios de comunicación.

A PINZA: UN REXEITAMENTO COMÚN

Tamén Anetra, Fegabús e Transgacar (afectadas nun 90% pola reordenación dunhas 500 liñas na primeira fase do plan, que implica principalmente ás provincias de Lugo e a ourensá) reclaman volver ao momento inicial do venres 16, cando Infraestruturas convocou unha mesa de negociación a tres bandas para o luns. Horas antes, modificou o formato e converteuno en encontros dous a dous, o que provocou o enfado das dúas partes implicadas.

A conselleira Ethel Vázquez, pola súa banda, insistiu leste mesmo luns en que as citas deben ser bipartitas, posto que os intereses son distintos. E nas últimas horas lanzou duras críticas ao comportamento de Anetra, Fegabús e Transgacar: primeiro dixo que os dereitos dos traballadores non poden usarse como forma de coacción á Xunta e logo, que estes dereitos e o emprego é o que "máis preocupa" á Xunta, á marxe dos fins "empresariais".

Despois dun primeiro plantón de sindicatos e patronal --o segundo viría o xoves da man unicamente das centrais-- e unha primeira xornada de folga con incumprimento masivo dos servizos mínimos, Vázquez anunciou, xunto ao conselleiro de Educación, a apertura de expedientes informativos ás empresas, pendente de que se coñeza se derivan en sancións.

A CLAVE: O TRANSPORTE ESCOLAR

As confederacións de pais de alumnos, pola súa banda, decidiron dar un paso ao carón e descartan mobilizarse contra as intencións da Xunta, pero si estarán "vixiantes" para asegurar unha correcta convivencia de escolares e adultos nas liñas que prevé integrar o Goberno galego no rural.

E esta é, en concreto, a clave da que se deriva o conflito, xa que os sindicatos temen que a integración de servizos escolares nos regulares implique destrución de postos de traballo e as empresas dan por feito a perda de negocio para compañías de mediano e pequeno tamaño.

Pola súa banda, a titular de Infraestruturas nega a maior, e afirma de feito que o que se busca de feito é "blindar" o emprego mediante a subrogación, que é obrigatoria por lei, e promete mesmo un aumento do mesmo a través do incremento do número de coidadores, das horas e dos quilómetros de condución.