O PP pide "estudar" a implantación do "modelo alemán" de peaxes

Gomez Alonso
Foto: EUROPA PRESS/REMITIDO
Actualizado: viernes, 22 agosto 2014 15:56
av2" class="NormalTextoNoticia" itemprop="articleBody">

Demanda unha reforma legal que obrigue ás autoestradas a levantar as barreiras cando hai un colapso, problema "endémico" da AP-9

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 22 Ago. (EUROPA PRESS) -

   O voceiro de Infraestruturas do Grupo Parlamentario Popular, Alejandro Gómez Alonso, propuxo este venres que se faga "un estudio" sobre as posibilidades de implantación do "modelo alemán" de peaxes, polo que os condutores de turismos circulan de xeito gratuíto polas autoestradas e só os vehículos pesados pagan.

   En rolda de prensa, o deputado do PPdeG defendeu que este sistema é "socialmente máis xusto e equitativo" e opinou que podería adecuarse á rede española, xa que é "similar" á alemá. Así as cousas, xa comunicou esta petición á conselleira de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas, Ethel Vázquez, quen decidirá se a traslada ao Ministerio de Fomento.

   "É unha proposta construtiva, seria e non demagóxica", subliñou Gómez Alonso, quen fixo fincapé en que sería unha boa medida nunha situación de crise e de dificultades económicas para os cidadáns como a actual.

   Ao fío das peaxes, abordou o "problema endémico e lamentable" dos "colapsos" nas cabinas da AP-9 que, criticou, "unha empresa tan importante como Audasa non é capaz de resolver". Neste punto, lamentou que o contrato da concesión da autoestrada non obriga esta compañía a levantar as barreiras cando se producen situacións deste tipo.

   Por iso, o parlamentario popular pediu tamén que se leve a cabo unha reforma lexislativa que permita "evitar tales anomalías" ou que, polo menos, dote os usuarios de "medios de defensa" para reclamar os fondos que pagaron por un servizo "indebidamente prestado". Ao igual que a anterior proposta, esta cuestión debería ser revisada "a nivel nacional".

TRANSFERENCIA DE AUTOESTRADAS

   A liña seguido, retomou a reclamación ao departamento que dirixe Ana Pastor para que conceda a Galicia a titularidade das autoestradas AP-9 e AP-53, que discorren integramente por territorio galego e que reportarían importantes ingresos ás arcas autonómicas.

   Neste punto, preguntado se a implantación dese "modelo alemán" de peaxes levaría consigo a renuncia á transferencia do seu titularidade por parte da Xunta das autoestradas, Gómez Alonso sinalou que son asuntos "diferentes".

   De feito, recordou que o PPdeG xa lanzou esta petición durante a súa etapa na oposición e que recibiu do bipartito a resposta de que "era imposible". En todo caso, remitiu a pregunta ao máximo mandatario galego, Alberto Núñez Feijóo, ou á conselleira de Medio.

"ATRASOS"

   Sen saír do ámbito das infraestruturas, aproveitou a súa comparecencia ante os medios para desmentir as acusacións da oposición de "atraso" e "paralización" en certas obras, ben competencia autonómica ou ben estatal.

   "Nin a Xunta nin Fomento son os autores do freo nin económico de Galicia nin, evidentemente, dos proxectos construtivos das principais vías de altas prestacións", sostivo, e culpou diso aos exministros socialistas de Fomento "Magdalena Álvarez e José Blanco e á exconselleira socialista de Política Territorial María José Caride.

   E é que como argumentou Gómez Alonso Álvarez exerceu a súa responsabilidade nunha época na que había recursos económicos "suficientes" e Blanco foi "o autor dos recortes" xa criticados polo PP no seu momento.

   "Grazas a eles, a Galicia de 2012 non contou cos obxectivos que nos marcaramos de que as sete grandes cidades estivesen conectadas por autovía ou autoestrada, que o 78 por cento da poboación estivese a menos de 10 minutos dunha vía de altas prestacións e que a nosa comunidade autónoma contase con 11 novas autoestradas ou autovías", resaltou.

   En canto a Caride, á que denominou "a nosa Magdalena Álvarez", considerouna unha "adaíl e amante das paralizacións", pois "deixou 12 proxectos" construtivos "cun atraso medio de 36 meses" no cambio de goberno.

BLANCO, "O PEOR MINISTRO"

   Na mesma liña, o voceiro de Infraestruturas do PP na Cámara galega acusou a Blanco de deixar "sen financiamento" a autovía alternativa á AP-9 (A-57) e a A-59; de "anular" a autovía de Lugo-Ourense e de incumprir os prazos na conexión de Santiago-Lugo.

   Outras vías, como a de Ourense-Ponferrada e a de Chantada-Monforte, considerounas "as do eterno estudio informativo"; mentres que a A-8, "prometida" para 2011, foi posta en servizo polo actual Goberno tras achegar 111 millóns de euros.

   Con estes datos, sumados ao feito de que Magdalena Álvarez "lle gaña" en quilómetros postos en marcha durante os seus dous últimos anos como ministra --o mesmo tempo que o lucense--, Gómez Alonso subliñou que "a realidade" é que Blanco foi "o responsable da peor lexislatura viaria dos últimos 20 ano en Galicia".

   Finalmente, apuntou que Caride deixou en 2009 un total de 367 quilómetros "atrasados ou paralizados", de modo que o seu sucesor, Agustín Hernández, tivo que recuperar o tempo perdido pero con 630 millóns de euros menos".

PROMESAS

   Tras estas críticas a anteriores executivos, o deputado pontevedrés asegurou que o que se está a facer agora dende a Xunta e o Goberno é "reprogramar" as obras porque hai "menos recursos económicos e hai que priorizar actuacións".

   "Pero non se están a paralizar actuacións por decisión política nin se están a anular proxectos", insistiu, antes de prometer que se seguirá coa glorieta de Sabón, a VAC Costa Norte, a VAC Sarria-Monforte e a Terceira Rolda da Coruña.

   Ademais, indicou que "en breve" comezarán as obras da VAC Costa da Morte e do acceso a Plisala; mentres que xa se concluíu a variante de Noia e o terceiro tramo da VAP Tui-A Guarda.

   De igual forma, aseverou que Fomento seguirá co "impulso" da variante de Padrón, a AC-14 entre As Lonzas e A Zapateira, a A-54 entre Lavacolla e Arzúa, do tramo de Guntín-Nadela (A-54) e de distintos treitos na A-52 e a A-57. "E hai que ter en conta que os recursos propios de Fomento dende 2011 diminuíron 4.700 millóns de euros", resaltou.

   En canto aos "obxectivos" da Xunta, dixo que está "executar" a Autovía do Morrazo, a de Costa da Morte ata Baio, a autovía Celanova-Ourense, Nadela-Monforte, Tui-A Guarda, a Vía Ártabra e a Vía do Norte. "Seguimos crendo que o impulso ás infraestruturas é vital para saír da crise económica", finalizou o popular.