A SEPI xustifica o traslado a Cádiz de parte do flotel para evitar atrasos

astilleros Navantia
Foto: EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 2 octubre 2014 20:32
av2" class="NormalTextoNoticia" itemprop="articleBody">

Como a dirección de Navantia, tamén descarta construír o dique flotante de Ferrol ao alegar que levaría consigo axudas de Estado

   SANTIAGO/MADRID, 2 Oct. (EUROPA PRESS) -

   O presidente da Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI), Ramón Aguirre, xustificou o traslado a Cádiz de parte do flotel que Navantia constrúe en Ferrolterra para a petroleira mexicana Pemex para "evitar" posibles atrasos. Ademais, reduciuno a un 2,3% da produción e un 0,7% da facturación total.

   Durante a súa comparecencia ante a comisión de presupostos do Congreso, Aguirre referiuse así á decisión de Navantia de derivar a construción de oito bloques do buque a Porto Real, que xerou malestar entre os traballadores ferrolanos e críticas por parte da oposición en Galicia ao reivindicar o presidente galego, Alberto Núñez Feijóo, a consecución do devandito contrato. Pola súa parte, o PPdeG e o propio titular da Xunta tamén mostraron o seu rexeitamento.

   Ao respecto, Aguirre argumentou que o estaleiro andaluz pode abordar a construción civil este ano e executar a obra con persoal propio, en aras a "optimizar o uso dos recursos da compañía en todos os seus centros de actividade" e para evitar posibles reclamacións de penalizacións por parte do armador a resultas dos atrasos que se acumularon nos últimos meses.

   "Para evitar iso, Navantia decidiu estratexicamente facer a construción desta mínima parte (do flotel) en Porto Real en paralelo", sinalou, antes de precisar que, segundo os seus números, se trata unicamente do 2,3% da produción (25.000 do 1,1 millón de horas de traballo) e o 0,7% da facturación total (1,1 millóns de euros).

   Á marxe desta polémica, asegurou que Navantia terá polo menos "tres grandes realidades" o ano que vén, como son a construción deste buque para Pemex, dous de acción marítima para a Armada e un gaseiro para Gas Natural.

   En canto ao quinto gasero de Gas Natural, o presidente de SEPI sinalou que en principio "a mediados ou finais de novembro" poderase asinar o contrato, unha vez péchese a estrutura financeira do proxecto, polo que "se"podería "empezar a cortar chapa entre xaneiro e febreiro" do ano próximo.

   "Neste momento superamos xa a etapa do deseño do proxecto industrial, que é de vangarda e mesmo supera os proxectos técnicos dos gaseros que se construirán en factorías asiáticas, e pechamos tamén nestas datas a estrutura fiscal que acompañará a este proxecto grazas ao novo 'tax lease", engadiu.

DESCARTA O DIQUE

   Como o fixese a propia dirección de Navantia, Aguirre descartou este xoves a posibilidade de construír o dique flotante de Ferrol xa que o actual proxecto inclúe a achega de recursos públicos que serían considerados axuda de Estado, dixo, en alusión ás manifestacións das autoridades comunitarias.

   Así, incidiu en que a resposta do Executivo comunitario, que chegou a principios do pasado mes de agosto, deixaba claro que de ser o negocio do dique flotante un proxecto industrial con só participación de recursos privados en condicións de mercado "tería cabida" na normativa europea.

   Non obstante, "de ter que ser sostido con recursos públicos provenientes do Grupo SEPI ou de Navantia sería considerado axuda de Estado e, polo tanto, non sería referendado polas autoridades de competencia". E, neste sentido, conclúese que existen "indicios" sobre que se daría este segundo caso xa que parece necesario certo apoio público de distintas administracións para asegurar a viabilidade financeira do proxecto.

   "Polo tanto, houbo un pronunciamento moi claro en relación con que a autoridade europea entende que o proxecto, tal e como está hoxe configurado industrial, económica e financeiramente, encerra axudas de estado e, polo tanto, esa forma de executalo non se pode levar a cabo", insistiu.

   A diferencia deste pronunciamento negativo de Bruxelas, Aguirre destacou que a Comisión Europea (CE) confirmou recentemente que o 1 de xaneiro próximo expiran os compromisos de España sobre as limitacións da construción naval civil de Navantia, se ben pediu "prudencia" ata que o novo comisario de Competencia ratifique o fin do veto a esta actividade.

EN NEGOCIACIÓN

   En canto ao próximo exercicio, asegurou que haberá novos contratos para o estaleiro. "Esperamos que en 2015 algunha das 80 actuacións comerciais no mercado militar ou das 33 no mercado civil poidan surtir efecto e poidamos falar de acordos para dous buques auxiliares para Australia, dúas fragatas para Filipinas, catro corvetas para a Mariña de Qatar e un buque oceanográfico para a Mariña de Perú", engadiu.

   Ademais, destacou que "o grao de satisfacción cos talleres de reparación" de Navantia é "tan importante" que no próximo exercicio as reparacións estarán ocupadas ao 95% da súa capacidade.

CON IBERDROLA

   A preguntas dos voceiros, Aguirre tamén confirmou que Iberdrola seleccionou a Navantia para un proxecto de construción dun parque eólico no Mar do Norte, que representaría uns 175 millóns na construción dos 'jacket' e dunha subestación eléctrica.

   "O preacordo foi xa aprobado polo comité de dirección e polo Consello de Administración de Navantia e da SEPI, e estamos só a expensas de que Iberdrola nos dea os sinais de que o seu acordo co operador comercial alemán frutificou", precisou o presidente.

DEPENDENCIA DE DEFENSA

   Aguirre tamén se referiu ao cambio organizativo da SEPI, que dende o pasado mes de xullo depende do Ministerio de Defensa e non do de Industria. Segundo dixo, isto "non supón unha nova organización nin ningún cambio organizativo ou de porcentaxe de participación pública nin do titular das accións nin da configuración da representación no Consello de Administración".

   "O acordo do Consello de Ministros ten como obxectivo poñer baixo tutela do Ministerio de Defensa á SEPI, en colaboración cos ministerios de Hacienda e de Industria, co obxectivo de protexer e potenciar un sector estratéxico crítico para a seguridade nacional como é a industria de defensa. Pero este novo modelo é só unha mera reasignación da supervisión e a tutela", asegurou.

   Tamén en relación co Exército, indicou que o atraso nos contratos de construción da fragata F100 ao ano próximo se debe unicamente a unha "decisión estratéxica" do ministerio que dirixe Pedro Morenés.

DIFICULTADES PRESUPOSTARIAS

   Finalmente, Aguirre destacou que Navantia é "unha grande empresa da SEPI" aínda que actualmente aínda "atravesa dificultades e desequilibrios nas súas contas" e que "neste momento o convenio colectivo se atopa en sinatura negociada pero recentemente denunciado por algún grupo sindical".

   Neste sentido, asegurou que "o Goberno sabe perfectamente onde ten que ir Navantia" e recordou que os seus problemas "non son desta lexislatura senón que son crónicos e veñen arrastrados dende hai anos e anos", fundamentalmente a consecuencia de "se hai ou non pedidos dos mercados militares".

   "E neste momento, os mercados militares teñen unha política de presupostación absolutamente de austeridade, e hai unha seca absoluta de pedidos. E fíxese se saberá o Goberno o que ten que facer que adiantou a súa programación de petición de buques de acción marítima para poder compensar esa seca internacional", defendeu.

   En calquera caso, recoñeceu que se ao longo do próximo exercicio algún dos contratos xa firmes (flotel, gasero, buques da Mariña) "tivesen algún atraso ou algún inconveniente no período de execución", sería necesario cubrir uns 175 millóns de euros mediante unha ampliación de capital.