La ciutat de València comptarà esta setmana amb sis estacions de bicicleta intermodals per a l'àrea metropolitana

Grezzi
AYUNTAMIENTO DE VALÈNCIA
Actualizado: martes, 25 julio 2017 12:01

VALÈNCIA, 25 Jul. (EUROPA PRESS) -

La ciutat de València comptarà esta setmana amb sis estacions intermodals per a bicicleta que donaran servici a tota l'àrea metropolitana de la capital valenciana, "la primera d'Europa amb un sistema integrat i intermodal de bicicleta pública", segons ha informat este dimarts el seu Ajuntament en un comunicat.

El regidor de Mobilitat Sostenible de València, Giuseppe Grezzi, ha visitat la futura estació intermodal de bicicletes que s'està instal·lant al costat del complex administratiu 9 d'Octubre. Grezzi ha realitzat esta visita al costat de Mauro Fiore i Juan Bueno, impulsors de MibisiValencia, el sistema de bicicleta pública metropolitana a València.

L'edil ha indicat que "gràcies a l'impuls que hem donat a la integració de Valenbisi --el sistema públic de bicicletes de la ciutat-- i MibisiValencia, la de València serà la primera àrea metropolitana d'Europa que gaudirà d'un sistema integrat i intermodal de bicicleta pública, la qual cosa ajudarà a incrementar l'ús de la bici i cobrirà les demandes de desplaçament sostenible de la ciutadania de tot l'àrea metropolitana".

A més de l'estació al costat del complex 9 d'Octubre s'instal·laran durant esta setmana altres cinc estacions més d'este tipus en el carrer Mestre Rodrigo, Sant Isidre, Creu Coberta i en la Universitat Politècnica de València. Estes parades se sumen a la situada en el centre comercial Nuevo Centro, que està operativa des de l'estiu de 2015. En total, hi haurà sis estacions intermodals i 116 llocs de bicicletes.

"La ubicació estratègica de les estacions contribuirà a crear verdaders nucs intermodals, ja que en els punts triats convergixen línies de metro, línies d'autobusos interurbans i de l'Empresa Municipal de Transports (EMT). Açò farà que siga molt més atractiva i fàcil la combinació de sistemes de transport col·lectiu amb les bicicletes públiques", ha assenyalat Giuseppe Grezzi.

El regidor ha assegurat que d'esta forma s'avança "en la intermodalitat dels diferents sistemes" i es comença a "posar punt i final a les polítiques de transport que s'havien fet fins ara a València d'esquena a ciutats i pobles separats per tan sol un carrer". Ha ressaltat que ara es treballa en esta matèria "de cara i amb total coordinació amb les parts implicades per a facilitar la vida de la gent".

MibisiValencia opera actualment en els municipis valencians de Catarroja, Torrent, Paterna, Mislata, Aldaia, Quart de Poblet, Xirivella, Alaquàs, Burjassot --amb el servici suspès actualment per qüestions administratives-- i Alboraia --en esta localitat s'engegarà el servici al setembre amb una primera fase de quatre estacions--.

En total, MibisiValencia compta amb 114 estacions i més de 1.000 bicicletes en rotació diària. Durant els últims tres anys ha desplaçat a més de 600.000 viatgers, atenent una xarxa de quasi 10.000 persones usuàries, ha comentat l'Ajuntament de València.

Este sistema metropolità funciona de forma integrada entre els municipis permetent a cada persona usuària desplaçaments entre poblacions o utilitzar el servici en una localitat diferent a la pròpia.

"MibisiValencia funciona com si fóra un gran sistema sense diferenciar termes municipals", ha afirmat Fiore, gerent de MOVUS, l'empresa titular de la marca. "Treballem des de 2007 amb l'objectiu d'oferir una manera més sostenible de desplaçaments als valencians i les valencianes", ha afirmat.

Així mateix, ha manifestat que "la bicicleta pot trencar barreres no solament de tipus geogràfic sinó també de tipus cultural, ja que és la primera manera de transport mecanitzat inventat per l'ésser humà, encara que després ha sigut a poc a poc oblidat en les ciutats". "El canvi climàtic i les necessitats d'estalvi energètic ens obliguen a reflexionar i tornar a prendre en compte solucions més sostenibles o Smart", ha agregat Fiore.

Respecte al projecte de MibisiValencia i el seu inici en l'àrea metropolitana de València, el directiu de MOVUS ha assegurat que "el concurs de bicicleta pública de València era una cosa peculiar perquè eixia vinculat a la publicitat", per la qual cosa "no ens vam poder presentar", ha dit, al mateix temps que ha recordat que MOVUS "es dedica a la mobilitat, aportant diferents solucions sostenibles".

"POLÍTICA AUTONÒMICA"

"No obstant açò, hem firmat un acord per a dur a terme un abonament metropolità combinat de bici integrant el servici de Valenbisi amb el de MibisiValencia, i vàlid amb la targeta Mòbilis. Hem de posar en servici soluciones que les persones usuàries estan demanant a crits", ha ressaltat Mauro Fiore, que ha apuntat que esta mesura suposa "un trampolí per a desenvolupar una verdadera política autonòmica en favor de la bicicleta".

Fiore ha comentat que este és un projecte que s'està demanant "des de fa set anys" i ha valorat que s'haja fet "realitat". "Els municipis de la primera corona de València que no tinguen encara este servici se n'aniran sumant perquè oferixen a la seua ciutadania un servici de transport durant 24 hores 365 dies a l'any, quasi gratuït i connectat amb la capital", ha subratllat.

Així mateix, ha agraït a Grezzi, a la direcció d'IVACE i a tots els alcaldes i alcaldesses dels municipis on treballa MibisiValencia el suport a esta iniciativa i haver "fet possible esta fita, al costat del rector de la UPV i els responsables de Nuevo Centro, que des del primer moment han volgut unir-se al projecte".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià