Escola Valenciana: "L'escola que volem no respon a rànquings de F1"

Actualizado: martes, 25 noviembre 2014 17:23
av2" class="NormalTextoNoticia" itemprop="articleBody">

VALÈNCIA, 25 Nov. (EUROPA PRESS) -

   Escola Valenciana ha criticat la publicació de la llista dels 30 centres que van obtindre millors resultats en les últimes proves d'avaluació diagnòstica ja que, al seu parer, "no respon a raons d'avaluació pedagògica per a millorar la qualitat educativa valenciana, sinó per a marginar encara més centres educatius que necessiten un suport ferm per part de l'administració educativa i que no el tenen". "L'escola que volem no respon a rànquings propis de la Fórmula 1", ha sentenciat el president de l'entitat cívica, Vicent Moreno.

   El col·lectiu entén que els criteris de la Conselleria d'Educació "no responen a la millora de l'escola que volen els valencians". Apunta que, dels teòrics 30 millors centres que recull el llistat, els que figuren a la primera i la segona posició són públics i exclusivament un ensenyament en valencià. "Del total--afegix--, 11 centres educatius són de línia en valencià o de doble línia educativa i el 79% dels centres públics del rànquing tenen ensenyament en valencià".

   "Podríem agafar els resultats per a demostrar una vegada més què és un ensenyament plurilingüe de qualitat, l'ensenyament en valencià, però no ho farem perquè estes proves no servixen, ja que s'han d'utilitzar per a solucionar problemàtiques i no per a elogiar sense sentit alguns
col·legis, que de segur també tenen necessitats educatives per a millorar el rendiment de l'alumnat i fer front al fracàs escolar", argumenten des de l'agrupació.

   "L'escola que volem no respon a rànquings propis de la Fórmula 1 i la consellera María José Català continua fent polítiques educatives pomposes en comptes de millorar i introduir solucions reals en l'educació valenciana; els rànquings són propaganda, no política educativa", ha valorat Moreno.

INFORME DE LA UV

   Per a donar suport a l'opinió, Escola Valenciana es remet a un informe sobre la diagnòstica de la Conselleria d'Educació fet per la Unitat per a l'Educació Multilingüe de la Universitat de València referit al curs 2012-2013.

   En el document, l'organisme assenyala alguns "problemes" relatius al contingut, aplicació i tabulació de les proves, entre els quals cita centrar-se en les competències matemàtica i lingüística "ometent altres dimensions essencials"; la població escolar observada o l'objectiu mateix del diagnòstic, ja que, "tot i que el rendiment escolar és el paràmetre bàsic en la diagnosi educativa, no pot ser un valor absolut per se, sinó que ha de contribuir al desenvolupament, aplicació i reformulació dels projectes educatius".

   Escola incidix que "l'administració educativa deuria deixar-se assessorar per bons observatoris, com són les Unitats per a l'Educació Multilingüe de les universitats valencianes".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià