Experts alerten de l'augment de les apostes en línia entre els menors a través de webs que animen a jugar sense diners

Augment de les apostes en línia entre menors
VIU
Publicado 31/7/2018 12:23:10CET

VALÈNCIA, 31 Jul. (EUROPA PRESS) -

Experts de la Universitat Internacional de València (VIU) alerten de l'augment de les apostes online entre els menors d'edat a través de pàgines web que els animen a jugar sense diners. Així, apunten que aquestes plataformes, juntament amb l'anonimat i la immediatesa són alguns dels factors que porten els joves a "provar sort", segons ha informat aquesta institució acadèmica en un comunicat.

El doctor en Psicologia i professor del Màster Universitari en Prevenció en Drogodependències i altres Conductes Addictives de la Universitat Internacional de València, Manuel Isorna, ha explicat que "el ganxo utilitzat per a captar els joves han sigut i estan sent les webs de joc sense diners".

Isorna ha comentat que "la majoria dels webs de jocs d'atzar animen a jugar sense diners a manera de pràctica o de prova" i ha assenyalat que "en jugar sense diners propis no pesa en els jugadors la responsabilitat de perdre-ho". No obstant açò, ha destacat que "una vegada han provat el joc se senten animats a arriscar i aleshores és quan comencen a apostar diners".

La VIU ha indicat que segons dades de l'informe del primer trimestre de 2018 de la Direcció general d'Ordenació del Joc, el sector del joc en línia continua creixent de manera molt notable. D'aquesta manera, ha exposat que "les xifres demostren que s'està produint un increment en les quanties jugades en pràcticament totes les modalitats de joc en línia" i ha precisat que són "les apostes esportives, el Pòquer, les màquines d'atzar online i la Ruleta les més populars", amb el 90,09 per cent dels diners jugats.

Així mateix, atenent aquest informe ha assenyalat que "el volum de negoci no para de créixer" i ha apuntat que "en 2017 els espanyols es van jugar en internet més diners que mai", amb 9.776 milions d'euros en els primers nou mesos de l'any. La universitat ha ressaltat entre aquestes dades que "el 6,4 per cent dels joves amb edats compreses entre els 14 i els 18 anys ha jugat diners en internet" i ha agregat que és "molt més comú en xics (10,2 per cent) que entre xiques (2,5 per cent).

EL NEGOCI DE LA PUBLICITAT

D'altra banda, la Universitat Internacional de València ha manifestat que encara que a Espanya la publicitat per al joc presencial està prohibida des de fa anys, les pàgines de joc en línia poden fer anuncis en aquest país amb el consegüent foment del "joc entre els joves".

"Famosos esportistes s'han prestat a realitzar anuncis de casinos en línia retransmetent-se al dia en diversos canals de ràdio i televisió. La imatge és sempre la mateixa. Mentre reparteixen les cartes, els jugadors somriuen i destil·len glamur, tot amb l'encant del joc online", ha plantejat l'expert de la VIU.

Així mateix, des de la VIU s'apunta que "el fàcil accés a aquests jocs a través d'aplicacions per al mòbil i l'ordinador, als quals poden jugar les 24 hores del dia, amb apostes de pocs diners, porta als adolescents a creure que el risc és mínim".

Contador
colaboracio