Les proves d'avaluació final de Secundària i Batxillerat inclouran examen oral

Alumnos en clase
Foto: GVA/JLBORT
Actualizado: viernes, 24 abril 2015 18:28

VALÈNCIA, 24 Abr. (EUROPA PRESS) -

   Les proves d'avaluació final de Secundària i Batxillerat es compondran de tres parts diferenciades compostes per preguntes tipus test, preguntes obertes per a contestar per escrit i, per primera vegada, un examen oral.

   El director general d'Avaluació i Cooperació Territorial del Ministeri d'Educació, José Ignacio Sánchez Pérez, ha participat este divendres en les jornades celebrades en la Conselleria d'Educació sobre el projecte de Reial Decret pel qual es regulen les proves d'avaluació final de primària i les proves de les avaluacions finals de Secundària i Batxillerat.

   En la seua intervenció el responsable del Ministeri ha assegurat que les proves finals comptaran amb tres ítems, el primer compost per preguntes tipus test, amb preguntes semiconstruïdes, que avaluaran coneixements concrets dels alumnes.

   En segon lloc, els exàmens tindran una part de preguntes obertes per escrit, on els estudiants hauran de contestar d'una manera més extensa a les qüestions de coneixement general. Finalment, estes proves també tindran una part oral on els alumnes hauran de verbalitzar els continguts que han estudiat prèviament.

   Es tracta d'una gran novetat ja que és la primera vegada que este tipus de proves inclouen una part oral. En este sentit, el director general ha explicat que "es pretén potenciar el domini del llenguatge dels alumnes així com la seua expressió i la seva oratòria".

   L'objectiu és preparar als alumnes per al futur laboral, on hauran de dominar l'oratòria i fer front a multitud de situacions on es requerisca expressar-se correctament.

   A més, José Ignacio Sánchez Pérez ha assegurat que se'n van a canviar les dinàmiques de les proves i se'n va a apostar per l'avaluació de les competències perquè l'alumne aplique els seus coneixements.

UN REIAL DECRET QUE VERTEBRA EL SISTEMA EDUCATIU

   El nou sistema d'avaluacions afavorirà la vertebració del sistema educatiu i aposta pro l'autonomia dels centres acompanyada per la rendició de comptes.

   Les proves estandarditzades permetran calibrar correctament els criteris d'avaluació i es basaran en l'objectivitat. Les avaluacions externes són, a més, instruments d'eficàcia demostrada en la millora del sistema educatiu en tots els informes internacionals i molt comuns en altres països europeus.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià