L'humorista Eugeni Alemany viatja a Silicon Valley per a aconseguir l'emoticona de la paella en WhatsApp

El humorista valenciano Eugeni Alemany
Foto: REMITIDA
Actualizado: miércoles, 4 febrero 2015 16:15

"No és just que la cua de gamba arrebossada tinga el seu emoji i la paella no", afirmen

   VALÈNCIA, 4 Feb. (EUROPA PRESS) -

   L'humorista valencià Eugeni Alemany i Arròs La Fallera viatjaran este divendres a Silicon Valley amb l'objectiu d'aconseguir que incloguen l'emoticona de la paella en WhatsApp, perquè "un plat tan internacional i divers mereix la seua representació en esta aplicació de missatgeria instantània tan popular".

   La visita a Silicon Valley (San Francisco, els EUA) té com a objectiu "fer campanya i visitar les grans empreses tecnològiques per a convèncer-los que la paella mereix estar en WhatsApp". Segons han destacat en un comunicat, "la paella és, juntament amb la pizza, l'hamburguesa o el sushi, un dels plats més coneguts del món. Una icona de la gastronomia espanyola i un pilar fonamental de la cultura valenciana. No és just que la cua de gamba arrebossada tinga el seu emoji i la paella no".

   Així, este divendres el còmic i la marca valenciana emprendran el vol cap a San Francisco. "Serà tota una aventura i l'anirem comptant en directe via Twitter a través del hashtag #PaellaEmoji", indiquen des de La Fallera. "Per a nosaltres és molt important donar suport a i compartir estes xicotetes coses que són molt d'ací. Perquè són les que fan gran al poble valencià", han afegit.

PETICIÓ EN CHANGE.ORG

   La campanya a favor de la Paella en WhatsApp ha començat el mes de desembre passat, amb motiu de la II Edició de lliurament de distintius Wikipaella que ha presentat el mateix Eugeni Alemany. En ella, el prestigiós xef Jose Andrés va mostrar el seu suport a la iniciativa. "Tots podem ajudar des de casa signant la petició de change.org.", apunta el còmic. Des d'aleshores, la campanya s'ha convertit en un fenomen en les xarxes socials, ha estat Trending Topic a València i ha arribat a més d'un milió de persones.

   La marca arrossaire de Cadira també ha presentat la icona que ha proposat a Unicode (consorci encarregat d'aprovar les noves icones). Es tracta d'una paella valenciana "amb els ingredients clàssics i amb un estil 'molt emoji'" que "ha complit, a la primera, els requisits tècnics que exigix el consorci i ara un comitè tècnic decidirà si ho incorpora en la nova versió d'emojis.

TUITS ENTRE EUGENI I LA FALLERA

    "Què podríem fer per que la campanya sega un èxit?", li preguntava divendres passat Arròs La Fallera a Eugeni via Twitter. "Em podrieu enviar a Silicon Valley a parlar amb Tim Cook". Finalment, este divendres inicien el viatge.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià