El Pla Estratègic de Turisme 2017-2020 de la Diputació de Castelló pretén augmentar un 30% els ingressos i l'ocupació

PRESENTACIÓN DEL PLAN ESTRATÉGICO DE TURISMO
DIPUTACIÓN
Actualizado: martes, 17 enero 2017 18:26

CASTELLÓ, 17 Ene. (EUROPA PRESS) -

El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha presentat este dimarts el Pla Estratègic de Turisme 2017-2020 dissenyat per la institució provincial, el qual pretén augmentar un 30% els ingressos i l'ocupació.

"El turisme és ja una de les locomotores de l'economia provincial, un sector productiu de primer ordre que des de la Diputació anem a seguir impulsant, potenciant la competitivitat de la província com a destí turístic perquè deixe de ser un sector i es convertisca en una indústria que siga font de riquesa per als nostres pobles", ha indicat Moliner.

Segons ha explicat Moliner, el Pla Estratègic de Turisme pretén "definir un model de futur per al sector que multiplique les oportunitats econòmiques i laborals, convertint el turisme en un argument que respon a l'eix estratègic del foment de la feina i desenvolupament econòmic marcat per esta institució".

En este sentit, el president de la Diputació ha destacat que actualment el turisme "suposa ja un pilar fonamental de la nostra economia en representar prop del 13% del PIB provincial", tot i que ha assegurat que "la nostra ambició, real i compartida amb tots els agents turístics castellonencs, ens porten a no posar-los límits al potencial d'aquesta terra".

Així, dins dels reptes a arribar a a través del full de ruta elaborada pel Patronat Provincial de Turisme per al turisme castellonenc, el president del Govern provincial ha fixat la creació de llocs de treball i la projecció econòmica "com les principals metes a arribar a perquè esta província seguisca creixent i amb ella tots els castellonencs".

PIB PROVINCIAL

Per això, les iniciatives i polítiques de promoció turística ideades dins del pla provincial ambicionen que el turisme passe en quatre anys de representar el 12,3% del PIB provincial al 16%, "convertint-se en una indústria que augmente un 30% els ingressos i porte als nostres pobles més i millors oportunitats econòmiques".

En la mateixa línia, i en clau laboral, Moliner ha ressenyat que la meta d'este nou full de ruta turística pretén que la quota que representa el turisme sobre el total de la població utilitzada augmente un 33%, passant la mitjana de persones empleades de 18.754 persones fins a les 25.000 a mitjà i llarg termini.

"Amb l'objectiu d'arribar als objectius anunciats, construir el destí turístic que volem ser i donar continuïtat a un tendència que ha permès que s'incremente en un 6,29% la variació interanual del nombre de treballadors en hostaleria en l'any passat, el document marc elaborat establix les quatre grans claus estratègiques que definixen el què volem ser i com aconseguir-ho", ha afegit Moliner.

Totes elles -ha apuntat- amb la premissa última de convertir i consolidar Castelló com "un destí de qualitat, sostenible i diferencial que ens permeta consolidar una província turística els 365 dies de l'any, combatent així la desestacionalització i prolongant l'impacte que el turisme té sobre el teixit econòmic provincial".

Així, el Pla Estratègic de Turisme aposta per la marca diferencial, el destí multiexperiència, el turisme sostenible i la competitivitat al mercat internacional. Moliner ha incidit en la projecció turística de Castelló a nivell nacional, amb la Comunitat Valenciana, Catalunya i Madrid com a principals mercats emissors, "però amb especial atenció en l'expansió internacional".

AEROPORT

"L'aeroport és una gran porta d'accés a la província per a tot Europa, doncs ja ho ha demostrat i anem a treballar perquè així seguisca fent-ho en mercats com el Regne Unit, amb connexió aèria, i altres que són emissors principals de turistes com succeïx amb França", ha argumentat Moliner.

Respecte al camí recorregut per a l'elaboració del Pla Estratègic de Turisme, el president de la institució provincial ha assegurat que tots estos objectius "ambiciosos però molt factibles" s'assoliran gràcies a un pla "professional, ambiciós i realista" en què la Diputació ha estat treballant durant els últims mesos de la mà d'ajuntaments i tot el sector turístic provincial.

"Es tracta d'un full de ruta gestada després de desenes de reunions, entrevistes i anàlisis de l'opinió dels propis turistes que guiarà el treball i l'acció promocional provincial durant els pròxims quatres anys en matèria turística i que -ha incidit Moliner- té com a objectiu compartit per tots el convertir el turisme en font de riquesa per a la província des d'una visió integral i supramunicipal".

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià