UVIÉU, 20 Feb. (EUROPA PRESS) -
La Conseyería de Mediu Rural y Política Agraria amplía hasta'l 31 de marzu la temporada de caza pa reforzar la prevención frente a la peste porcino africana. Amás, el próximu xueves, día 26, va presentase al Conseyu Rexonal de Caza los cambeos de la disposición xeneral de vedes, empobinaes a intensificar contróleslos frente a esta enfermedá y ameyorar la xestión cinexética.
Según informa'l Gobiernu rexonal, de cara a la campaña 2026-2027, una de les novedaes ye l'ampliación del periodu de caza del xabalín hasta'l 31 de marzu. Coles mesmes, va amenorgase de 8 a 6 el númberu mínimu de cazadores pa formar cuadriella nos cotos rexonales xestionaos por sociedaes, lo que va dexar entamar batíes de xabalín con mayor flexibilidá y eficacia.
Tamién va autorizase la caza de rayones (críes de xabalín) y de femes con cría na zona central d'Asturies, col fin de contener la población. Paralelamente, va dexase l'usu de dispositivos p'ameyorar la eficacia en recechos y aguardos de xabalín.
Indica la conseyería qu'estes novedaes s'espondrán nel Conseyu Rexonal de Caza que se va celebrar el xueves, nel que tamién se presentarán los datos provisionales de la execución del plan de vixilancia sanitaria na fauna montesa.
Esti plan monitoriza la evolución de diverses enfermedaes n'especies concretes per muestreu estadísticu, acordies con los criterios fitos nel plan nacional.
Nel ámbitu cinexéticu, el muestreo realízase a partir de los exemplares abatíos, tanto en cotos rexonales como en reserves de caza. Nel 2025 llográronse amueses de sueru de 334 jabalíes, 15 gamu, 20 corzos, 34 venaos y 52 robecos.
Nel casu del xabalín, los análisis empobínense a la detección de tuberculosis, brucelosis porcina, peste porcino africana, peste porcino clásica y enfermedá de Aujeszky.
La conseyería plantega, amás, dellos cambeos pa optimizar la xestión de los terrenos cinexéticos. Ente elles, la desafectación de zones d'ocalitales y cultivos nos abelugos de caza de Ribeseya, Cabu Bustu y So Narcea-Nalón, col fin d'incorporales a los cotos rexonales colindantes; la revisión de los criterios del canon aplicable a los terrenos cinexéticos y l'actualización de la composición del Conseyu Rexonal de Caza, p'adaptala a les nueves necesidaes.
Coles mesmes, va proponese l'aprobación de los aprovechamientos en toles reserves rexonales de Caza, con una medría del cupu en Proaza y el Sueve pa intensificar la presión cinexética sobre los jabalíes.