Detecten en Picos d'Europa mosquitos potencialmente tresmisores d'enfermedaes letales" para la fauna

Un ejemplar de quebrantahuesos en Picos de Europa.
REDEIA
Europa Press Asturias
Publicado: martes, 4 marzo 2025 12:06

UVIÉU 4 Mar. (EUROPA PRESS) -

Un proyectu d'investigación empecipiáu en 2024 por Redeia, matriz de Rede Eléctrica, y la Fundación para'l Caltenimientu del Frangüesos (FCQ) en collaboración col Institutu d'Investigación de Recursos Cinexéticos (IREC-CSIC), desveló la esistencia de mosquitos potencialmente tresmisores de fiebre del Nilo o gripe aviar, dos de les enfermedaes "más letales" para la fauna y les aves, en Picos d'Europa.

Según informó Redeia en nota de prensa, ye la primer vegada que se pon en marcha una estación de siguimientu biolóxicu nun ambiente del monte atlánticu con calter permanente. Les resultancies recoyíes nesta estación mientres el primer semestre evidencian la presencia de les cuatro clases más importantes de vectores d'enfermedaes: mosquitos, mosques negres, jejenes ya inclusive flebótomos. Ente ellos "esmolez especialmente" la presencia de mosquitos del xéneru 'Cúlex', principal vector del virus 'West Nile', causante de la fiebre del Nilo'.

Les amueses recoyíes dende xunu hasta'l 31 d'avientu de 2024 "nun toparon nengún portador" d'estos principales patóxenos que podríen comprometer la salú de la avifauna na zona.

La doctora veterinaria del IREC-CSIC, Úrsula Höfle, esplicó qu'entá faen falta "munchos díes y munches campañes de captura", pero el investigadores esperen poder cuntar nel futuru con datos abondos pa predicir los periodos de mayor riesgu, col fin d'enllantar, si se considera necesariu, midíes de protección como la vacunación o l'usu de tela mosquitera n'instalaciones dedicaes a la lliberación de nuevos exemplares.

Los primeros meses d'investigación dexaron reparar que na zona de Picos d'Europa prindáronse menor cantidá d'exemplares de mosquitos y vectores hematófagos en comparanza col mesmu periodu de captures en llugares a similar altor nel Pirinéu nel marcu d'otres investigaciones.

Esto debe, según el investigadores, a la mayor variabilidá del clima atlánticu, propiu de la rexón de la Sierra del Cuera y de Picos d'Europa, que ye menos favorable pal desenvolvimientu de trupes poblaciones de mosquitos que'l clima mediterráneu, característicu en Pirineos, onde la población de frangüesos ta más asitiada.

SIERRA DEL CUERA, ESTACIÓN DE SIGUIMIENTU BIOLÓXICU

Les amueses recuéyense dacuando na Sierra del Cuera (Asturies) y únviense al IREC, en Ciudá Real, onde tamién s'analicen restos d'escrementos d'estos insectos. Estes amueses dexaríen detectar la presencia del virus de gripe aviar (H5N1), que tamién ye mortal pal frangüesos como se demostró en dellos casos daos yá na península.

El proyectu 'Área integral de caltenimientu pal frangüesos na Sierra del Cuera' forma parte de la Estratexa d'Impactu Integral de Redeia y ye frutu de la relación qu'estableció la compañía y la so filial Rede Eléctrica con FCQ en 2022 pa reforzar la recuperación del frangüesos nel conxuntu de la Península Ibérica y que se traduz nun sofitu pa la especie n'Aragón, Asturies y el Maestrazgo.

La iniciativa busca xenerar una serie llarga de datos científicos que dexen conocer l'impactu del cambéu climáticu nel hábitat de monte ysobremanera, nesta especie emblemática que, magar décades d'esfuerzu pa la so recuperación, entá sigue en peligru d'estinción. Esta conocencia non solo va beneficiar a la avifauna, sinón a la biodiversidá nel so conxuntu.

Pal director de la Fundación pal Caltenimientu del Frangüesos, Gerardo Báguena, "el caltenimientu d'especies amenaciaes como'l frangüesos obliga a disponer de la meyor información posible, una y bones los acontecimientos qu'arrodien a la ecoloxía d'esta especie son bien diversos y cambiantes. L'apaición d'enfermedaes, la desapaición de la ganadería estensiva, l'aumentu de la temperatura y el cambéu global del paisaxe, impliquen eventos que precisamos conocer pa poder actuar de forma preceptiva, cuando se pueda".

Pela so parte, el xefe de Mediu Ambiente de Rede Eléctrica, Fernando Crespo, sorrayó'l compromisu de Redeia cola protección de la avifauna, xuna constante nel esplegue de les infraestructures de la rede de tresporte d'eletricidá. "Buscamos la meyor convivencia de les nueses instalaciones cola biodiversidá y en particular cola avifauna, daqué que demostremos cola nuesa actuación preventiva, con distintes midíes como la instalación de salvapájaros o'l proyectu Corredores de vuelu', pero tamién con nuesa proactividad, yá que collaboramos con entidaes como la FCQ pa impulsar el caltenimientu y la recuperación d'especies tan emblemátiques como'l frangüesos", conclúi.

Contenido patrocinado