Podemos muestra la so disposición a negociar col PSOE y "ameyorar" les cuentes

Publicado: jueves, 12 diciembre 2019 13:36

"Quiérola más calladina, sumisa y col amen que cuando fala de la concertada y destila naftalina", diz García (PP) a Vallina (IX)

UVIÉU, 12 Dic. (EUROPA PRESS) -

La diputada de Podemos Asturies Nuria Rodríguez señaló esti xueves na Xunta Xeneral que les prioridaes de la so formación en materia educativa son distintes a les recoyíes nel proyectos de presupuestos autonómicos pa 2020, anque mostró la so disposición a dialogar "pa modificar esti presupuestu y ameyoralo".

Dende la conseyera d'Educación proponen que'l tercer fíu va tener matricula gratuita nesta rede amás d'abrir cuatro escueles nueves en Balmonte, Degaña, Parres y Ponga, según anunció la conseyera Carmen Suárez na so comparecencia na Comisión de Facienda. Sicasí, una de les cuestiones fundamentales pa la formación morada ye la gratuidá de les escueles infantiles de 0 a 3.

Dende Podemos recordaron al Gobiernu les crítiques de la derecha por 'continuismu' nes cuentes. "Si nun se realicen les obres y los proyectos, los siguientes presupuestos van ser continuistes", indicó Nuria Rodríguez a la conseyera, de la que defendió la educación pública como'l "bastión" pa garantizar la equidá. Coles mesmes, calificó de "insuficiente" la construcción de cuatro centros nuevos de 0 a 3 porque, al so xuiciu, "p'afitar población y lluchar contra la sangría demográfica hai qu'avanzar na gratuidá".

Sicasí, dende IX, Ángela Vallina, volvió repitir el so preste hacia les cuentes y valoró l'ampliación de la rede de 0 a 3 na zona rural. Con too, destacó la necesidá de "descargar" a los conceyos del caltenimientu d'esta rede y recordó l'alcuerdu estatal ente PSOE y Xuníes Podemos que pretende garantizar la gratuidá d'esti ciclu. Como puntu negativu, Vallina señaló que se dediquen 100 millones a la escuela concertada.

Coles mesmes, nuna clara referencia a Podemos --que mostró les sos crítiques al proyectu presupuestariu presentáu pol Gobiernu--, IX volvió repitir que l'alternativa a eses cuentes yera'l presupuestu de la derecha, onde, al so xuiciu, se prioriza la concertada "y s'abandona a la so suerte a la enseñanza pública".

Dende'l PSOE, Mónica Ronderos calificó'l presupuestu de "realista" y "responsable" col sistema educativu, de la que punxo en valir la importancia de sumar y consensuar". "Hai tiempu de poner el puntu de mira no que xune", destacó.

LA DERECHA PIDE MÁS SUBVENCIONES A LA CONCERTADA

Tolos grupos de la derecha coincidieron en calificar el proyectu de presupuestu en materia d'educación como "continuista", amás de que marxina la enseñanza concertada sobre la pública, polo que piden más fondos pa la primera.

Nesi sentíu, Adrián Pumares (Foru) criticó que nes cuentes se recueyan partíes p'acometer obres en centros yá anunciaes n'exercicios pasaos y reclamó una planificación tresanual nesi sentíu. "Nun se debería dexar esto n'improvisaciones cuando les soluciones d'urxencia son más costoses al llargu plazu", insistió. Amás, acusó al Gobiernu socialista de "cercernar adulces" a la concertada y reclamó una financiación similar pa los dos sistemes.

Dende Ciudadanos, la diputada Ana María Coto repitió'l "continuismu" que ve nes cuentes. "Nun hai nengún cambiu fondu y son necesaries reformes esenciales na educación", señaló, de la qu'incidió na necesidá d'afacer la plantiya a la realidá demográfica nueva, potenciar l'autonomía de los centros o que'l presupuestu de la concertada sía cubiertu con presupuestu públicu.

Pa Ignacio Blanco (Vox) los presupuestos en materia d'educación son continuistes, nun s'apuesta pola escuela rural y "la 'llingua' tien mayores ratios que la educación especial". Tamién indicó que la concertada nun se ta tratando n'igualdá de condiciones que la pública.

Continuismu tamién ye lo que ve la 'popular' Gloria García nes cuentes pa 2020, qu'al so xuiciu ye "la mesma precariedá de siempre". Asina, tamién echó en falta un plan tresanual relativu a les infraestructures educatives y calificó de "sangrante" lo que tien que ver cola escuela rural. Coles mesmes, reclamó una "dotación en condiciones" pa la concertada, de la que refugó que fuera una educación pa ricos.

"CALLADINA Y SUMISA"

Na Comisión de Facienda, na vez de fixación de posiciones, la 'popular' Gloria García llegó a dici-y a la diputada d'IX Ángela Vallina que la quería más "calladina y sumisa" cuando fala de la concertada, depués de qu'esta enantes criticara esti sistema.

"Mire señora Vallina, quiérola más calladina sumisa y col amen que cuando fala de la concertada y destila naftalina", señaló García. Unes palabres que recibieron la respuesta de la socialista Marta Ronderos, que faló depués de Gloria García. "Por suerte nin sumises nin callaes y menos ente muyeres", reivindicó la diputada del PSOE.

Asturianu ofrecido por