UVIÉU, 13 Ene. (EUROPA PRESS) -
L'Axencia de Ciencia, Competitividá Empresarial y Innovación Asturiana (Sekuens) empecipió les obres del nuevu edificiu TIC de L'Entregu, una actuación impulsada pol Gobiernu del Principáu d'Asturies p'ampliar les infraestructures científicu-tecnolóxiques del Valle del Nalón y facilitar el desenvolvimientu de polos estratéxicos d'I+D+i.
Esta ampliación va dotar de nuevos espacios al Centru d'Investigación en Nanomateriales y Nanotecnoloxía (CINN), lo que va facer posible la so crecedera y el desenvolvimientu de proyectos d'investigación como l'anunciáu apocayá pa construyir el primer ordenador cuánticu íntegramente desenvueltu n'España, según informó'l Gobiernu asturianu al traviés d'una nota de prensa.
El nuevu edificiu allúgase en terrenos del antiguu pozu Entrego, nuna parcela de 5.085 metros cuadraos, enantes destinada a aparcamientu. L'actuación cunta con financiación del Institutu de Transición Xusta (ITJ) nel marcu del Mecanismu de Recuperación, Tresformación y Resiliencia.
Les obres fueron axudicaes a la empresa Esvedra Obres y Reformes S.L.O., por un importe de 1.593.105 euros (IVA incluyíu). El nuevu edificiu va cuntar con una superficie total construyida de 1.284 metros cuadraos, distribuyíos en dos llantes.
La planta baxa concíbese como un espaciu diáfano y de gran altor, preparáu p'allugar equipamientos tecnolóxicos d'elevada complexidá. La planta cimera va destinase a árees complementaries de sofitu a les actividaes científiques y técniques. El calter modular del sistema constructivu va dexar, amás, l'ampliación futura del edificiu per aciu la incorporación de nuevos pórticos estructurales.
El proyectu inclúi tamién la urbanización de 2.243 metros cuadraos de la parcela, calteniendo l'usu d'aparcamientu nes zones ensin ocupar pol edificiu y ameyorando la integración del conxuntu na redolada.
Espérase que les actividaes de desenvolvimientu de tecnoloxíes disruptivas y emerxentes que va allugar esta nueva infraestructura sían complementaries cola actividá qu'anguaño desenvuelve'l Centru d'Investigación en Nanomateriales y Nanotecnoloxía (CINN).
El centru mistu integráu pol Conseyu Cimeru d'Investigaciones Científiques (CSIC), la Universidá d'Uviéu y el Gobiernu del Principáu d'Asturies cunta con una subvención estatal de siete millones, nel marcu de la Estratexa de Tecnoloxíes Cuántiques d'España, lo que va dexar asitiar a Asturies como referente nacional en tecnoloxíes habilitadoras de la computación cuántica y reforzar el so papel en proyectos científicu-tecnolóxicos d'algame estratéxicu.